• eating

Moć gljiva

Lijepo

Ishrambena vrijednost gljiva je veća nego što mislite! Više je od začina za salate, one su zapravo jedna od zdravijih namirnica koje možete jesti.

Naučnici kažu da gljive imaju jedinstvene koristi za naše zdravlje. Osim svojih vrijednih proteina, te vrlo probavljivih ugljikohidrata i masti, gljive su bogat izvor vitamina D i B. One također sadrže razne minerale, kao što su fosfor, kalij, željezo, bakar i selen.

Prirodan izvor vitamina D

Vitamin D je neophodan za pravilnu apsorpciju kalcijuma i fosfora u našem tijelu te stoga za izgradnju i održavanje zdravih kostiju. Uglavnom on sprečava osteoporozu i srodne joj bolesti, te štiti tijelo od slabosti mišića. Glavni izvor vitamina D je tijelo samo po sebi koje ga proizvodi pokretano solarnim zračenjem. Tijekom jeseni i zime, dostupnost svjetla je nedovoljna, što može da uzrokuje nestašicu vitamina D. Da bi se to izbjeglo, dobro je pobrinuti se da naša ishrana bude bogata gljivama.100 g šampinjona zadovoljava 4% dnevnih potreba za vitaminom D.

Stop Heart DiseaseZaustavite bolesti srca

Gljive također imaju blagotvoran učinak na kardiovaskularni sustav jer smanjuju razinu holesterola u krvi. Laboratorijska istraživanja su to pokazala zahvaljujući lovastatinu, spoju koji inhibira proizvodnju holesterola, te smanjuje apsorpciju holesterola iz probavnog trakta. Štoviše, s obzirom na činjenicu da su gljive bogat izvor kalija, smanjuju krvni tlak, a mogu smanjiti rizik od moždanog udara i srčanog udara. Bakar prisutan u gljivama također podržava krvožilni sustav.

Savršen način za gubljenje težine

Istraživanja na gljivama i njihovom mogućem utjecaju na kontrolu tjelesne težine, pokazuju da, u usporedbi s drugim dijetama sličnog sadržaja kalorija, dijeta temeljena na gljivama uzrokuje najveći gubitak masti. To je sve zahvaljujući hitinu – posebnoj vrsti vlakana koja se nalaze u gljivama. Nakon ulaska u probavni sustav, ona bujaju i istodobno se ubacuju u želučane zidove, pružajući dugotrajan osjećaj sitosti. Također, gljive imaju nisku razinu kalorija i masti.

, , , , , ,