Zdrava ishrana trudnica

Zdravo

Donosimo pomoć svim budućim majkama koje su prepoznale koliko je zdrava prehrana važna za zdravlje djeteta te bi je trebala provoditi svaka trudnica i žena koja namjerava zatrudnjeti.

Za pravilan razvoj fetusa važna je zdrava ishrana trudnica. Najvažniji su idući nutritivni elementi: folna kiselina, željezo, jod, cink i nezasićene masne kiseline. Potrebno ih je unijeti u organizam svakog dana u dovoljnoj količini. Poteškoće nastaju kada se zanemari zdrava ishrana i trudnica ili žena koja doji ne unese dovoljnu količinu ovih elemenata.

Najvažnije je znati šta treba jesti

Žene koje planiraju zatrudniti trebaju se upoznati s principima zdrave ishrane trudnica.

what should pregnant women not eat during pregnancy

Želimo Vam dati nekoliko korisnih savjeta, koji će Vam pomoći izbjeći poteškoće nastale nepravilnom ishranom:

Raznovrsni obroci. Ne postoji namirnica koja sadrži sve neophodne nutritivne elemente kojih postoji 60-ak. Što je naša prehrana raznovrsnija, to ona ima blagotvornije djelovanje na zdravlje.

Samo hljeb od cijelog zrna pšenice. Sadrži 3-5 puta više minerala nego što ih sadrži bijeli hljeb. Takođe je bogat vitaminima i prehrambenim vlaknima.

Udvostručen unos željeza. Trudnica bi trebala, dakle, jesti meso i to dva puta na dan (preporučljivo je da to bude malomasno meso). Preporuka je uz svaki obrok jesti povrće i voće koje je bogato vitaminom C jer ovaj vitamin pospješuje apsorpciju željeza.

  • Riba je neizostavna – ona je izvrstan izvor kvalitetnih proteina, ali pripazite s odabirom vrste jer neke vrste mogu imati veću količinu žive.
  • Hladno presana ulja – barem jedna kašika na dan. Sadrže nezasićene masne kiseline koje su neophodne za pravilan tok trudnoće.
  • Povećana konzumacija mlijeka i mliječnih proizvoda. Trudnica na ovo treba obratiti pažnju budući mlijeko sadrži: kalcij, vitamine B2 i B12 te visokovrijedne proteine, a to je važno i za nju i za dijete. Malomasni proizvodi pomažu nam da se ne udebljamo previše.
  • Najmanje 1 kg voća i povrća na dan- to je najbolji izvor vitamina i minerala.
  • Zabranjeno konzumiranje alkohola, smanjena konzumacija jake kafe i pušenja cigareta. Droga je također zabranjena. Sve to povećava rizik pobačaja i može oštetiti fetus.

what can pregnant women eat during pregnancy

Zdrava ishrana uključuje raznolikost

Raznovrsna prehrana uvelike smanjuje rizik nastanka nedostatka nutritivnih elemenata u organizmu.
Trudnica mora unijeti više vitamina i minerala i to čak do 50-100%. Međutim, vrijednost dnevnog unosa kalorija bi se trebala povećati samo za 300 kcal.

Mnoge žene paze na liniju i primjenjuju razne vrste dijeta za mršavljenje koje su često loše izbalansirane i dovode do pomanjkanja nutritivnih elemenata. Trudnica mora zadovoljiti ne samo svoje potrebe za nutritivnim elementima, već i potrebe fetusa koji se razvija u njezinoj utrobi. Zdrava ishrana trudnica zahtijeva raznovrsne obroke, bogate prirodnim proizvodima. Takođe, trudnica se treba čuvati unosa bilo kakvih stimulansa. To je bitno za zdravlje trudnice i njenog djeteta.

Jelovnik

  • Doručak:
    pahuljice s mlijekom, dva cijela pšenična peciva, dvije šnite nemasne šunke, salata od rajčica s lukom i maslinovim uljem
  • Ručak:
    Dimljeni losos, salata od mrkve, kuhani krompir, svježe iscijeđen sok od grejpa
  • Večera:
    voćna salata, hljeb od cjelovitoga zrna pšenice s marmeladom od narandže, jogurt, čaj s limunom.
, , , , ,