Uspjeh dijete – spriječiti jo-jo efekt

Lijepo

Posebna dijeta osmišljena za osobe koje se konstantno bore s jo-jo efektom.

Što je to jo-jo efekt?

Dok držimo dijetu naše tijelo troši manje kalorija, ali naš probavni sustav radi otežano. Naglo smanjenje unosa kalorija uzrokuje sagorijevanje masnog tkiva i mišićne mase; također uzrokuje i usporavanje metabolizma. Nama se čini da vidimo uspjeh dijete, da smo dosta izgubili na težini, no tu se zapravo radi uglavnom o gubitku vode u tkivima. Kada je dijeta gotova tijelo odjednom stvara masno tkivo, pa i na mjestima gdje su se prije nalazili mišići. Tijelo se brzo prebacuje na smanjen unos kalorija, ali na kraju dijete metabolizam se ne prebacuje tako brzo iz svoga usporenog djelovanja.

mini_jojo-effectPripazite na ugljikohidrate

Ljudi koji unose ugljikohidrate imaju jo-jo tendenciju – vrate sve kilograme koje su dijetom izgubili, a nerijetko ih dođe i više. Dnevno konzumisanje obroka bogatih ugljikohidratima povećava apetit i dovodi do gojaznosti.

Upravo zbog toga rezultat dijete bude manji, budući se metabolizam usporava, a potrebno je sagoriti to masno tikvo.

Nekoliko savjeta u provedbi ove dijete:

Ako ograničite unos ugljikohidrata na jedan obrok dnevno, postoji šansa da ćete manje osjećati glad i početi gubiti na težini. Kroz 2 tjedna, smijete konzumisati jedan obrok, koji se podrazumijeva kao “nagrada”.

mini_Jojo-effectsKako se može izbjeći jo-jo efekt?

Za uspjeh, dijetu treba dobro isplanirati i provoditi tijekom tih tjedana. 1 kg masnog tkiva je otprilike 7000 kcal. Kako bi se izbjegao jo-jo efekt, potrebno je ubrzati metabolizam svaka 3-4 dana povećanim unosom kalorija.

Obroci bi trebali sadržavati minimalnu količinu ugljikohidrata, na primjer 115-150g mesa ili ribe, 60-90 g sira i 2 zdjele srednje veličine povrća ili salate. Ovaj obrok prekida glad i reguliše razinu inzulina. Obrok kao “nagrada” bi trebao biti zdrav i uravnotežen obrok s ugljikohidratima.

Primjer jelovnika

Doručak
Jedno pecivo srednje veličine
Ručak
Pileća prsa u biljnoj marinadi i salata. Puding od limuna i ledeni čaj

Večera
Jedan od “nagradnih” obroka – smijete priuštiti sebi omiljen obrok
Smanjenjem unosa ugljikohidrata, postići ćete uspjeh.

 

, , , ,