• nutrients

Grašak – loptice pune zdravlja

Zdravo

Obično ne razmišljamo o grašku kao hrani u smislu hranjivih sastojaka, ali bi svakako trebali. Dakle, što se skriva u grašku i zašto bismo ga trebali jesti?

Grašak ne samo da je vrlo hranjiv, već je i pun korisnih sastojaka za naše tijelo. Ova vrsta povrća daje uglavnom puno proteina i ugljikohidrata. Grašak je također vrijedan izvor vitamina B i vitamina C, D, E i K. Također sadrži mnoge važne zdrave mineralne soli, kao što su natrij, kalij, kalcijum, fosfor, željezo, bakar, kobalt, jod, i magnezij.

Zdrave kosti

Vitamin K sadržan u grašku igra vrlo važnu ulogu u apsorpciji kalcijuma. To znači da bez obzira koliko kalcijuma bude dostavljeno tijelu, ako nema vitamina K u njemu, mi ćemo i dalje osjećati posljedice njegovog nedostatka, što može rezultovati smanjenom mineralizacijom kostiju i na kraju, osteoporozom.

Bogat izvor antioksidansa

Grašak je bogat antioksidansima i protuupalnim tvarima, koje nas štite od raka. Sadrži, između ostalog hlorofilin (izvedenica zelene boje hlorofila), koji se veže na kancerogene spojeve i sprječava njihovu apsorpciju. Grašak obiluje vitaminima A, E i C – antioksidansima koji “pomlađuju” naš venski sustav. Oni smanjuju razinu holesterola pohranjenog u našim venama i tako smanjuju izglede za razvoj bolesti srca ili ateroskleroze. Osim toga, vitamin C aktivira imunološki sustav, koji stimuliše rast i učinkovitost imunoloških stanica i drugih bijelih krvnih stanica koje se bore protiv bakterija i virusa.

Mental healthMentalno zdravlje

Folna kiselina sadržana u zelenom grašku ima velik utjecaj na naše mentalno stanje i raspoloženje. Ona utječe na metabolizam živčanih stanica, njihov rast i regeneraciju. Nedostatak ovog nutrijenta u tijelu doprinosi poremećaju mozga i pogoršanju kognitivnih funkcija, što se često manifestira pogoršanjem memorije ili problema s učenjem i pozornošću. Deficit folne kiseline je također čest uzrok anksioznih poremećaja, agresivnosti i hiperaktivnosti, a često je povezan s depresijom.

, , , , , ,