• nutrients

Žuto povrće je najbolji lijek za vaše oči i kožu

Zdravo

Jeste li se ikada pitali o sastojcima žutog i narandžastog povrća te njihovom uticaju na vaše zdravlje? Pročitajte i saznajte što je vrijedno zapamtiti o njemu kada slažete obrok prepun boja.

Karotenidi, koji su uključeni u žuto povrće, su obično složene grupe sastojaka. U njima je beta karoten, lutein, zeaksantin i likopen. Nadalje, individualni karotenidi imaju druge relevantne funkcije. Evo nekih od njih:

  • pojačavaju otpornost
  • zaštita očiju
  • zaštita od arteroskleroze
  • poboljšati stanja kože, kose i noktiju
  • zaštita od slobodnih radikala

Yellow vegetables

Ljudsko tijelo ima sposobnost pretvaranja karotenoida u vitamin A, koji je esencijalan faktor za život. Ojačava imunološki sustav i utječe na kvalitetu kože. Karotenoidi su također vrlo potrebni za funkciju vida jer su komponente makule – elementa oka odgovornog za vid. Također, žuto i narandžasto povrće štiti tijelo od štetnih UV zraka. Koža ljudi čija je ishrana bogata karotenidima sporije stari. Karotenidi poboljšavaju stanje kostiju tako što ih jačaju. Dodatno, ovi pigmenti nas štite od štetnih efekata slobodnih radikala, koji su uzročnici mnogih kancerogenih oboljenja. Muškarci koji konzumišu nedovoljnu količinu žutog i narandžastog povrća su više izloženi riziku razvitka raka prostate. Karotenoidi smanjuju rizik raka cerviksa, pluća, probavnog trakta i štite nas od kardiovaskularnih bolesti tako da smanjuju količinu kolesterola u krvi.

Grupi žutog i narandžastog povrća pripadaju:

  • mrkva
  • kukuruz
  • bundava
  • žuti biber
  • paradajz
, , , , , ,