• nutrients

Kako nadoknaditi manjak vitamina A?

Zdravo

Vitamin A je esencijalan za vid. Također jača imunitet i sprečava infekcije. Isto tako je odgovoran za zdrav izgled kose i noktiju. Igra važnu ulogu u borbi protiv slobodnih radikala - kao jak antioksidans utiče na rast, kao i na ispravnu funkciju membrane stanica.

Uz dobro izbalansiranu dijetu i dobru apsorpciju vitamina A, njegov nedostatak ne bi se smio desiti. U hrani postoje tri vrste vitamina A, koji odgovaraju trima formama. Retinol se može pronaći u hrani životinjskog porijekla, beta-karoten (provitamin A) je iz biljaka, a karotenoid A je izveden iz masti.

Manjak vitamina A u tijelu može nastati zbog njegove loše apsorpcije, loše dijete (proteinska deficijencija ili masti), konzumacije alkohola, pušenja, nepravilne prehrane za djecu i odrasle.

Nedostatak vitamina A može biti identifikovan kroz vrlo suhu, čak i grubu kožu na laktovima i koljenima, kao i na rukama i bedrima; ambliopiju u sumrak i noću, i odgođenu prilagodbu oka u mraku ili suhoću oka.

Izvori vitamina A su i životinjskog i biljnog porijekla. Najvažniji izvori životinjskog porijekla su iznutrice i neke vrste riba i jaja. Kada se radi o biljnom porijeklu, najveća količina vitamina A može se pronaći u mrkvi, špinatu, mahunama, zelenoj salati, voću i breskvama, marelicama te sjemenkama bundeve.

Kako nadoknaditi manjak vitamina A?

Obogatite svoju dijetu vitaminom A i osjećajte se bolje

, , , , , ,