• nutrients

Sol u svakodnevnoj ishrani – zdravo ili ne?

Zdravo

Kada govorimo o soli – bijela smrt je ipak lagano pretjeran izraz. Sodium klorid ima odličan učinak očuvanja i poboljšava okus naše hrane.

Sol je glavni izvor iona natrija, koji igraju presudnu ulogu u mnogom procesima našeg organizma. Uključeni su u održavanje stabilnog tlaka, regulišu vodu u organizmu i presudni su za nesmetano funkcionisanje živčanog sustava. Konzumisanje soli je dakle ključno za naše zdravlje. Pa zašto onda ima tako lošu reputaciju?

Istraživanja pokazuju da je potreban unos soli poprilično premašen. Zlouporaba soli može napraviti puno štete i imati loš efekt na vaše zdravlje: hipertenziju te rizik od koronarnih bolesti srca. Preveliki unos soli doprinosi i zadržavanju tekućine u tijelu, što može dovesti do oticanja nogu i osjećaja težine, te poremećenosti metabolizma proteina.

Smanjenje unosa soli ima pozitivan efekt na vaše zdravlje i blagostanje. Pa kako da onda zaobiđemo ‘zamke soli’? Prvo smanjite količinu soli koju koristite u vašoj ishrani. Također, trebali biste smanjiti konzumisanje hrane koja je prethodno obrađena te se mogu staviti u mikrovalnu, rernu ili konzerve za brzu pripremu. Možete koristiti razne zamjene soli u dnevnoj ishrani – najpoznatiji su svježi i osušeni začini, poput ružmarina, bosiljka, origana i timijana.

Sol u svakodnevnoj ishrani – zdravo ili ne?

Pažljivo koristite sol i zaštitite svoje zdravlje.

Saznajte više na:

Piramide prehrane

, , , , , , ,