• nutrients

Što nam piramida zdrave ishrane govori?

Zdravo

Eksperti nam nude nove načine zdrave ishrane, koja se bazira na fizičkoj aktivnosti. Koja su pravila piramide zdrave ishrane? Što bi trebalo biti uključeno u zdravu ishranu, a što ne bi?

FIZIČKA AKTIVNOST

Trebate vježbati varem 30-45 minuta svakoga dana. Redovito umjereno vježbanje u kombinaciji sa zdravom ishranom sprečava hipertenziju. Također sprečava dijabetes i pomaže smanjiti nivo kolesterola.

PROIZVODI OD CIJELOG ZRNA – ŽITARICE

Žitarice su glavni izvor energije tijela. Uključuju minerale, vitamine i bogati su vlaknima koja regulišu probavu. Vaš dnevni jelovnik trebao bi da sadržava barem 5 serviranja jela od žitarica.

VOĆE I POVRĆE

Povrće i voće bi trebali konzumisati barem 5 puta dnevno, kao dio naših glavnih obroka. Trebali bi obogatiti našu ishranu voćem, svježim, zamrznutim ili osušenim, a trebali bismo piti i prirodne sokove.

MLIJEKO I MLIJEČNI PROIZVODI 

Mlijeko i mliječni proizvodi su izvor kalcijuma u ishrani, ovo je esencijalno za izgradnju zdravih kostiju i zubi. Jedite barem 3-4 porcije mlijeka i mliječnih proizvoda poput jogurta, neobranog mlijeka, sira…

PROTEINSKE NAMIRNICE 

Mesni proizvodi, riba, sjemenke boranija i orašasti plodovi su vrijedan izvor proteina, minerala i grupe B vitamina.  Trebali bi jesti dvije porcije ovih proizvoda svakog dana.

MASTI

Masti bi trebale biti samo ‘dodatak’ jelima. Većina masti u vašoj dijeti trebala bi dolaziti od ribe, orašastih plodova i ulja od povrća. Za prženje koristite maslinovo ulje ili ulje uljane repice.

Green_Healthy_Diet-BA

PROVJERITE AKO VAŠ DNEVNI UNOS ODGOVARA PRAVILIMA ZDRAVE PIRAMIDE.

Saznajte više ovdje:

Piramide prehrane

Piramida hrane u 21 vijeku

Tjelesna aktivnost

, , , , , ,