Piramide prehrane

Zdravo

Piramida prehrane je optimalan model za ispravnu prehranu, koja ima velik utjecaj na zdrav način života. Prehrambena piramida nije samo dijeta, već većinom sugestija o načinu na koji bi trebali jesti kako bi bili zdravi. Pokazuje nam, preporučenu količinu i omjer različitih vrsta hrane u svakida

Da birate svoju najdražu hranu, ali onu koje ne bi smjeli jesti previše jer je preslatka ili preslana?



Šta bi bilo na vrhu vaše vlastite prehrambene piramide?







food-pyramids-play

  • Piramida ishrane za 21. vijek – uvođenje tjelesne aktivnosti kao osnove zdravog načina života
  • Azijska piramida ishrane – tradicionalna i zdrava azijska ishrana
  • Latino piramida ishrane – izravno iz vruće Latinske Amerike
  • Piramida ishrane za djecu – od vrtića do 12. godine života, uravnotežena i raznolika ishrana
  • Piramida ishrane za trudnice – kad pravilna ishrana zadobiva dvostruko značenje – ona utječe i na zdravlje majke i na zdravlje njezinog djeteta.
  • Piramida ishrane za tinejđere – pravilna ishrana je od vitalne važnosti za pshiofizički razvoj.
  • Mediteranska piramida ishrane – kombinira povrće, voće, žitarice, mahunarke, posebno pripremljen grah, orašaste proizvode, a osnova svega je maslinovo ulje.
  • Piramida ishrane za starije – opskrbljvanje tijela nutrijentima, tako važno za održavanje dobrog zdravlja i ostajanja u formi.

Prva prehrambena piramida napravljena je 1992. godine. Od tada je nadodano još piramida kako bi se prikazali ispravne prehrambene navike ljudi različite životne dobi i različitih etničkih skupina (npr. azijska prehrambena piramida, Latino prehrambena piramida) i različiti pogledi na to šta čini ishranu zdravom (npr. mediteranska prehrambena piramida). Posljednji dodatak, nazvan Zdrava piramida ishrane, je odraz istraživanja o ishrani. Glavna razlika nove piramide je u balansu između ugljikohidrata i masnoća, koje su podijeljene na dobre i loše.

food-pyramids-01

Trebali bi odabrati primjerenu prehrambenu piramidu, prilagođenu nama, prema našoj dobnoj skupini, životnoj situaciji i uslovima. Za ljude koji su prešli 70 godina, bit će neophodno piti 8 ili više čaša vode na dan. Potreban je i dodatan unos kalcija, D vitamina i vitamina B12. Prehrambena piramida za osobe starije životne dobi je uža od standardne, što sugerira da oni trebaju jesti podjednako kao i ljudi koji se trude izgubiti na kilaži. Umjesto da uzimaju visokokalorične obroke, trebali bi nadopouniti svoje obroke s proizvodima bogatim nutrijentima. Djeca u dobi od 2 do 12 godina imaju svoju vlastitu piramidu, sa slikama prehrambenih proizvoda koje ona vole jesti. Oni opsrkbljuju dječji organizam sa svim neophodnim sastojcima za njihovo zdravlje i razvoj. Dnevna ishrana treba biti raznolika. Djeca bi također trebala sudjelovati u svim vrstama fizičkih aktivnosti, poput tjelovježbe i igranja. Pravilna ishrana za trudnice uključuje sve principe zdrave ishrane. Ova dijeta bi trebala biti nadopunjena s više vitamina, proteina i minerala.

Zašto bi trebali prihvatiti preporuke koje prehrambene piramide donose?

Manjkava ishrana vodi gubitku kilograma, sprečavanju rasta, i slabljenju tijela. S druge strane, prevelik unos visokoenergetske hrane, iznad granice preporučenog, uzrokuje prekomjernu tjelesnu težinu i uzrok je civilizacijskih bolesti.

  • Kako bi smanjili rizik kroničnih bolesti kao što su dijabetes, hipertenzija i skleroza, koje su posljedica neprimjerenih prehrambenih navika i sjedećeg načina života.
  • Kako bi opsrkbili tijelo nutrijentima u pravoj količini i omjeru, adekvatno našim potrebama, godinama, spolu, zdravstvenom stanju, kondiciji, razini tjelesne aktivnosti te vrsti posla.
  • Kako bi opskrbili tijelo energijom u potrebnoj količini, prema potrebama organizma. Nedostatak energije se ispoljava kao osjećaj gladi i smanjenje izdržljivosti.

Pravilna ishrana kao glavno pravilo zahtijeva ispravno uravnoteženje naših obroka na dnevnoj bazi. Žitarice bi trebale biti prisutne u gotovo svakom obroku, povrće i voće treba konzumirati najmanje tri puta na dan, mliječni proizvodi trebaju biti uključeni u dva ili tri obroka, a meso u jedan ili dva.

food-pyramids-02

Na vrhu piramide se nalaze masti i slatkiši, njihov je unos potrebno ograničiti. Optimalno je podijeliti dnevni unos hrane na 5 obroka ili barem na, najmanje, 3 obroka. Uz pravilnu prehranu, također je važno i biti fizički aktivan. To će Vam pomoći da se osjećate bolje i budete zdraviji. Najbolje je kada se aktivnost prilagodi svakom pojedincu, prema njegovim ili njezinim potrebama, mogućnostima i preferencijama. Dobro je ako se obavlja najmanje pola sata svaki dan. Ne smije se vježbati preko volje, već tjelesna aktivnost treba biti izvor zadovoljstva i pomoć uklanjanju stresa iz svakodnevnog života.

Najbolja prehrana je ona koja najviše odgovara Vama. Izaberite piramidu prehrane koja je najbolja za Vas i za Vašu obitelj, budući je promjena prehrambenih navika najefikasniji način za postizanje dugog i sretnog života.

Ono koje je baza vaše prehrambene piramide i koje bi mogli stalno jesti?



Koje je vaše omiljeno povrće?







, , , ,