Piramida ishrane za tinejdžere

Ukusno

Pravilna ishrana je izuzetno presudna u somatskom, fizičkom i psihičkom razvoju mladih ljudi.

Gledajući u budućnost

food for teenagers is extremely crucial in the somatic, physical and psychological development of young people.Stil života koji je prikazan u reklamama i časopisima za mlade prenosi brz način života, preopterećenog studiranjem i štetnim sugestijama po ishranu. Oni rade štete za mlado tijelo, i štetu pravilnom razvoju i funkcijama. Štaviše, loše prehrambene navike, naučene u ovoj fazi života, bit će uzrok zdravstvenih rizika u dobu zrelosti.
Tinejdžeri trebaju pronaći ravnotežu između ishrane i aktivnog vremena. Biti aktivan samo na PE nije dovoljno. Dobro je da se zamijeni pasivnio vrijeme ispred računara i TV-a u 60 aktivnih minuta većinu dana u sedmici. Ne mora se imati teške vježbe tada – dovoljno je da se vozi bicikl, pleše, izvodi psa u šetnju, itd…

Izbjegavanje brze hrane

Tinejdžeri su uglavnom fanovi hamburgera. Preporučuje se da se ograniči brza hrana do maksimalno jednom sedmično. Umjesto toga, oni trebaju jesti sušeno meso, bogato proteinima, s nižim sadržajem masti. Najbolje je odabrati pečeno, kuhano ili jela s roštilja. Orasi, žitarice, grašak i grah su vrijedan izvor proteina, dobrih masti i vitamina.

Voće umjesto čipsa

food pyramid for teens is all about creating a personalized plan to help you make healthy choicesVoće je savršen izbor prilikom učenja. Dobro je posegnuti za njima umjesto za nezdravim čipsom ili slatkišima koji su omiljeni kod tinejdžera. Voće je vrijedan izvor vitamina, minerala i vlakana, ali je također dobro zapamtiti oni sadrže mnogo šećera, koji u prevelikim količinama može biti štetan za tijelo.

Povrće za zdravlje

Preporučuje se više od 5 porcija povrća dnevno. Možete se jesti svježe, polusvježe ili zeleno.Povrće je ukusno i jeste osnovni izvor vitamina i minerala. Što je više intenzivna boje povrća, bogatije je nutrijenatima. A dobro rješenje za tinejdžere je smrznuto povrće – jednostavnije  za pripremu i može ih ohrabriti da budu aktivniji u kuhinji.

Mlijeko i mliječni proizvodi

Mlijeko je bogat izvor kalcija. Kalcij je bitan za kosti zbog toga je važno da jedete puno mliječnih proizvoda kada ste mladi. Dobro je provjeriti oznake na mliječnim proizvodima kako bi bili sigurni da su mlijeko, jogurt i sirevi niske masnoće.

Zrna na tanjiru

food pyramids for teensPolovica hljeba koju tinejdžeri jedu bi trebao biti pun žitarica. Dobro je znati da nije svaki crni hljeb pun žitarica. Zbog toga je najbolje da prvo provjerite na etiketi. Crni hljeb od žitarica je bolje rješenje nego bijeli hljeb, sadrži više vlakana. Kada se jede crni hljeb bili sigurni da je ono što ste stavili na njega nije visokokalorično.
Budite oprezni kada birate žitarice, tako slavne po raznim reklamama. Najvredniji su oni koji sadrže ječam, pšenica i raž. Možete napraviti sami svoje šarene i zdrave musli za doručak dodavanjem nekog svježeg ili sušenog voća.

Vodu umjesto soda pića

Preporučujemo zamjenu gaziranih, slatkih pića za vodu – to će biti od koristi za cijelo tijelo. Manje kalorija i više zdravlja.

, , ,