Dijeta za srce

Zdravo

Naše srce naporno radi, stoga je potrebno da se brinemo o njemu i znamo kako to učiniti efektivno.

Holesterol -neprijatelj našeg srca

Naša tijela dobivaju većinu holesterola iz hrane. Naslage nastaju na stijenkama arterija, a mogu dovesti do širenja arterioskleroze, koronarnih bolesti i hipertenzije. Dakle, fizička aktivnost i pravilna ishrana igraju važnu ulogu u našem svakodnevnom životu.

Namirnice koje su korisne za srce:

  • Voće i povrće – 5 puta dnevno. U našem svakodnevnom izborniku trebalo bi biti najmanje pola kilograma voća i povrća. Oni ne samo da su bogat izvor vlakana, ali uz to sadrže antioksidanse (beta – karoten, vitamini C i E) . Takođe sadrže folnu kiselinu i vitamine iz B grupe, koji raspuštaju supstance koje dovode do arterioskleroze. Najbolje je zeleno lisnato povrće, kao i agrumi.
  • Mliječni proizvodi – 3 – 4 puta dnevno. Mlijeko, jogurt i svježi sir su odličan izvor kalcijuma, koji pomaže spaliti masno tkivo i pomaže u održavanju odgovarajuće tjelesne težine, a to igra ključnu ulogu u preventivnim mjerama koje se odnose na bolesti srca.
  • Nemasno meso – 3-4 puta sedmično. Govedina, svinjetina i janjetina sadrže sialičnu kiselinu, koja je eliminisana iz tijela, ali neke se čestice mogu ugraditi u stanice, posebno krvnih žila i arterija, što može dovesti do kardiovaskularnih bolesti. Dakle, bolje je izbjeći to meso i jesti nemasno meso, npr. piletinu.
  • Žitarice – 4 – 5 puta dnevno. To bi trebali biti integralni proizvodi, kao što su raževi hljeb, griz , smeđa riža , musli, i zobene pahuljice, jer su bogate vlaknima. Vlakna apsorbuju holesterol čestice iz hrane i sprječavaju da se apsorbuju u tijelo.
  • Masna morska riba –3 puta sedmično. Losos, tuna ili sardina su bogate masnim kiselinama omega – 3 grupe, koji snižavaju trigliceride u krvi i imaju antitrombocitna svojstva. Najbolje je jesti pečenu ribu ili spremljenu na žaru.

Šta je štetno i kako pomoći sebi

Srce je poljuljano nedostatkom fizičke aktivnosti i hrane bogate holesterolom. Stanje srca se pogoršava pušenjem, ako i raznim drugim supstancama. Bolesti kao što su dijabetes, pretilost, čak i gripe ili depresije mogu oslabiti srce. Pridržavanje posebnih dijeta neće nam pružiti iznenađujuće rezultate, ali u kombinaciji sa zdravim načinu življenja, u velikoj mjeri će utjecati kako naš krvotok funkcioniše. Trebamo imati na umu da se arteroskleroza, koja je jedan od glavnih uzroka bolesti srca, razvija tokom dugog vremena, polako i često bez ikakvih vidljivih simptoma.

, , , , , ,