Šumske gljive i šampinjoni – jestive gljive u zdravoj ishrani

Zdravo

Hranjiva vrijednost u gljivama - upoznajte mišljenja o njima.

Hranjiva svojstva kod jestivih gljiva

Hranjive vrijednosti kod gljiva omogućuju nam da ih stavimo negdje između mesa, povrća, i voća. Možemo ih koristiti kao obogaćenje i varijacije u našoj hrani, ne samo za kišnih jesenjih dana, ali i na bilo koji dan u godini. Gljive se mogu kupiti tijekom cijele godine, u proljeće, ljeto i zimi takođe. Možemo ih posluživati tokom cijele godine, pružajući sebi svježe izvore proteina i vitamina, obogaćene karakterističnim okusima i mirisima. Naše nepce reaguje na gljive isto kao što to rade na meso, zato možemo zamijeniti meso s njima. One su čvrste i pune vrijednosti. One su savršene s raznim jelima, kao što su : supe, umaci, nadjevi i sa jajima, zbog toga ih u poljskoj kuhinji kuhari koriste vrlo često. Gljive, kao karakteristični sastojak u raznim jelima, također se koriste u kineskoj kuhinji.

 

Gljive u medicini

U kineskoj i japanskoj medicini, gljive se vijekovima koriste u borbi protiv raka, dijabetesa i problema s cirkulacijom . Mnoge vrste gljiva povećavaju snagu imunološkog sistema.

 
 Mushroom dishes are considered as rich due to Chitin composite, which is not dissolved by digestive acids.
Gljive se uglavnom sastoje od vode (baš kao povrće). Budući da su niskokalorične, one takođe odgovaraju ljudima koji žele smanjiti svoju tjelesnu težinu. One nas snabdjevaju raznim mineralima, ovisno o zemlji u kojoj dozrijevaju, da li je ili nije bogata mineralima. Osim toga, one sadrže neke vitamine A u obliku karotena, sa nekim B1 i B2 vitaminima. Ostali vitamini su prisutni u manjim količinama. Od mikroelemenata gljive formiraju kalij, fosfor, kalcij, željezo i koji su posebno prisutni na gljivama.
Gljive su takođe izvor proteina (što stavlja njihove proteine u proteinsku klasu između životinjskih i biljnih kategorija) , iako se samo 60 % od proteina apsorbira , jer one su vrlo bogate. Apsorpcijske vrijednosti variraju ovisno o vrsti gljive , npr. u slučaju šampinjona , to je 44 % . Količina proteina u gljivama niža nego u mesu, jajima ili mliječnim proizvodima, ali četiri puta veća nego u mrkvi.

Takmičenje za šampinjone

 Bukovača je sve više i više popularna , jer je bogata folnom kiselinom i BD – glukanom, koji ima anti – kancerogena svojstva.  Azijske shiitake gljivae, s druge strane , su izvor tvari koja regulišu razinu holesterola u krvi i imaju anti – virusna svojstva . Mun gljive snižavaju krvnu koagulabilnost i poboljšavaju cirkulaciju. Bukovača se može kupiti u većim trgovinama i supermarketima. Za kupovinu Mun i shiitake gljive, obično ćete morati ići do trgovine kineskom hranom.

 Mushrooms in vegetable dishes help fight against cancer, diabetes, and circulatory diseases.
 
 

Korištenje jestivih gljiva u kuhinji

Jela od gljiva se smatraju bogatima zbog kompozitnog sastojka koji se zove hitin. Hitin se ne otapa od strane probavne kiseline, stoga ostaje pohranjen+ u našim želucima, a onda samo prođe kroz naš probavni sistem.

Gljive bi trebale biti u kombinaciji sa laganom hranom (npr. krompir , ili salata) tako da ne opterećuju želudac pretjerano. Trebali bismo ih izbjegavati u kombinaciji s teškom hranom, kao što su grah, celer, ili krastavci. Mnoge studije pokazale su negativne učinke kombiniranja jela od gljiva sa alkoholom, što ih čini lakše probavljivim, ali stvrdne proteine u želucu, koji potom postaju znatno otporniji na djelovanje probavnih sokova. Djeca do 3 godine starosti i ljudi koji su alergični na gljive ne trebaju ih jesti uopće. 

 

Atlas gljiva – korisan kada se beru gljive

Iako su gljive su ukusne i bogate hranjivim tvarima, ako ne znamo kako ih prepoznati, trebamo pitati nekoga iskusnog za pomoć. Ako ne postoji niko okolo i ne možemo ih razlikovati sami, onda je bolje uzeti primjer drugih nacionalnosti (npr. Austrijanci , Belgijanci) i jednostavno kupiti šampinjone ili bukovaču, jer je vrlo opasno jesti čak i jednu otrovnu gljivu ili njenu stabljiku. Prvi simptomi trovanja mogu se pojaviti dosta kasno (ponekad tek sljedeći dan), i nisu uvijek specifični: uobičajeno gastritis koji prestane nakon dan ili dva. Proces ozdravljenja je samo prividan. Tada dolazi sljedeća faza :najopasnija, ona koja obično, u čak polovici slučajeva, dovodi do smrti. Odjednom nastaje zatajenje bubrega i gubitak svijesti. Bolesnik život izgubi od teške kontuzije jetre, kompliciranog krvarenja i infekcija.

Važno je imati na umu da možete dobiti trovanje i od jestivih gljiva takođe, ako se one ne pohranjuju ili pripremaju ispravno, ili ako su ubrane starije ili oboljele. Trebali bi staviti gljive u prozračnu posudu ili košaru, one mogu trunuti u vrećama za transport. Trebali bi jesti samo one koje su prošle termičke obrade, i svježe pripremljene, i ne treba ih podgrijavati više puta , ali koristiti ih sve na dan pripreme. U oba slučaja, i prije pripreme, a i nakon toga, trebali biste ih pohraniti ispravno, jer one su jak medij za bakterije. Nakon povratka iz branja gljiva, trebali biste ih sve pregledati, a zatim ih isprati prije nego ih kuhate, uklanjajući vodu iz njih.

, , ,