Jela bez mesa pune vrijednosti

Zdravo

Meso je najbolji izvor željeza i vitamina B12, ali ne bismo trebali konzumirati previše. Kalorično je i ne lako probavljivao. Sadrži puno zasićenih masnoća i holesterola koji imaju loš utjecaj na naš krvotok. Ako ga ne jedete par puta sedmično, bit ćete zdraviji!

Povrće

  • Povrće je izvrstan izvor vitamina C, beta – karotena, vitamina B skupine, kalija i vlakana. Ono je hranjivo i nisko-kalorično.
  • U cilju pripreme hranjivog obroka s povrćem, najbolje ga je kombinirati s npr. kuhani ječmom i rižom.
  • Super ideja za jela od povrće jelo su na primjer, paprike, punjeni paradajz s rižom i gljivama , ili sir i pasta od povrća.
  • Možete napraviti jela s krompirom, brokulom, karfiolom, prokulicom, mrkvom, lukom. Povrće treba urađeno na pari ili svježe, s bijelim umakom ili umakom od paradajza i pečeno u vatrostalnoj posudi. Možete dodati pečeni grah, rižu i sir u jelo.
  • Povrće može biti prženo i posluženo s krompirom ili rižom
  • Jela od povrća su super s bijelim lukom i začinskim biljem , posebno origanom, bosiljkom i estragonom.
  • Za dodavanje ljutih začina, koristite biber ili papriku

Mahunarke

  • Ovo povrće zahtijeva dugo vrijeme kuhanja, i puno natapanja prije toga. Leća je iznimka, jer može biti kuhana odmah nakon ispiranja.
  • Da bi se oslobodili od nadutosti elemenata u mahunarkama, treba ih kuhati u otvorenoj posudi.
  • Bjelančevine sadržane u grahu, leći i slanutku se može nadopuniti s jajetom ili nekim mliječnim proizvodom i imamo uistinu zdrav obrok.
  • Suhe mahunarke su vrlo kalorične i hranjive.
  • Začini koje je najbolje koristiti s jelima od mahunarki su čubar, kumin, mažuran
  • Mogu biti posluženi s rastopljenim maslacem, kuhani u umacima (zapečeni grah) , sa supama (supa od graška ili meksička supa)

Riba

  • Riba sadrže isto vrijednih proteina kao i meso, čak štaviše ona je bogata nezasićenim omega – 3 aminokiselinama, vitaminima A , D i E i mineralnim solima.
  • Za razliku od mesa, što je više masti u ribi ,zdravija je.
  • Može biti pržena i pripremljena na zdraviji način, kao što je pečenje ili kuhanje i priprema na pari.
  • Ima sjajan okus kad se koristi u supama.
  •  Komad kuhane ribe će pretvoriti posnu salatu ili lonac u vrlo hranjiv obrok.
 

Fromage blanc i svježi sir

  • Mliječni proizvodi su veliki izvor proteina, kalcija, fosfora i vitamina D.
  • Oni se mogu pripremati na slatko i slano. Izvrsni su, kao pasta i nadjev.
  • Mogu se koristiti za punjenje knedli, za punjenje palačinki, takođe mogu se posipati na knedle i pastu.
, , , , ,