Povrće – vitamini na vašem stolu

Zdravo

Vitamini su supstance neophodne za pravilno funkcionisanje vašeg tijela, a neki od njih takođe i za pravilan rast. Dobro je znati - gdje su vitamini ...

all vegetable has different type  vitaminPostoji 13 vitamina koji nasa tijela ne mogu proizvesti sama od sebe, pa ih moramo dobiti u obrocima.
Koje su funkcije vitamina? U kojem se povrcu mogu naci?

Vitamin A – beta karoten

utice na rast, dobar vid, zastitu koze,brokula, mrkva, kupus, prokulica, tikvica, cikorija, spinat, zelena salata, loboda, pastrnjak, maslacak, grasak, bundeve, soja.

Vitamini B1, B2, B3, B6

  • odgovorni za pravilno funkcionisanje nervnog sistema i misica,
  • patlidzan, spinat, grah, zelena salata, leca, kiseljak, maslacak, grasak, krompir, soja, paradajz.

Vitamin B9

  • podrzava proizvodnju, rast i reprodukciju crvenih krvnih stanica, olaksava asimilaciju proteina,
  • sparoge, brokula, kupus, spinat, mahune, zelena salata, krompir, poriluk, grah, leca.

Vitamin C

  • podrzava imunitet na infekcije, borbu protiv umora, apsorpciju zeljeza,
  • brokula, prokulica, karfiol, kiseljak, cikorija, spinat, salata, repa, pastrnjak, maslacak, paprika, rotkvice, paradajz.

Vitamin D

  • jaca kostani sistem, sprecava rahitis, te poboljsava otpornost
  • gljive

Vitamin E

  • stiti stanice od slobodnih radikala i ima dobar uticaj na tkiva,
  • sparoge, zelena salata, spinat, grah, soja.

Vitamin H

  • usporava proces rasta sijedih, celavosti, jaca koagulabilnost
  • gljive, mrkva, paradajz, spinat

Vitamin K

  • podrzava zgrusavanje krvi, sprecava osteoporozu
  • brokula, mrkva, kupus, karfiol, mahune, zelena salata, krompir.

Vitamin P

  • pomaze u smanjenju krvarenja desni, pomaze kod alergija
  • glog, kupus, paradajz, salata, spinat, krompir
, ,