• nutrients

Bijeli Grah

Zdravo

Uzgaja se zbog svojim malih bijelih sjemenki. Dolazi iz Srednje i Južne Amerike.

Beans are best source of iron

100 g bijelog graha - 102 kcal

Sadrži željezo, kalcij, magnezij, protein i vitamin E.


Sjeme puno energije

Grah je izvor željeza. Osobe sa nedostatkom željeza postaju slabe i apatične. Sljedeće osobe su posebno izložene riziku od nedostataka željeza: trudnice, rekonvalescenti, kao i rastuća djeca i omladina. Za bolju apsorpciju željeza, grah se preporučuje da se jede s povrćem bogatim vitaminom C.

Jaki dvojac

Bijeli grah sadrži kalcij i magnezij, dva nadovezujuća elementa odgovorna za jake zube i kosti.

Kraljevsko sjeme

Sjeme graha napravilo je svoj doprinos u tradiciji slavljenja Bogojavljenja. U mnogim područjima, npr. Francuska ili Španija, familija dijeli poseban kolač sa sjemenkama graha unutra. Prema lokalnoj tradiciji, onaj koji pronalazi sjeme postane kralj događaja ili mora… platiti račun.
 white beans contains calcium and iron

Dama svijeta

Grah se smatra starim oko 8000 godina. To je jedna od “tri sestre” pred-kolumbijske američke kuhinje, pored kukuruza i bundeve. Asteci su uzgojili “ayacolt” ili grah s kukuruzom koji je služio kao stup da se popne na njega. Danas, grah je jedan od primarnih izvora biljnih bjelančevina u svijetu. Može se naći u kuhinjama svake kulture. Postoji oko 30.000 vrsta graha.

Bijeli grah vs Fudbal

Grah je sastojak hranjivih supa, kao što su Cassoulet iz Francuske, Fabada iz Španije ili Feijoada iz Brazila, glavnih jela, kao tjestenina e Fagioli iz Italije, hladnih i toplih salata. Može li uticaj graha na formu i vještine fudbalera biti povezan s fudbalskim uspjesima tih zemalja na bilo koji način? Ako je tako, tajna se pažljivo čuva.

, , , ,