• nutrients

Špinat

Zdravo

Godišnja biljka iz familije chenopodiaceous, kultivisana zbog svog zelenog lišća




Špinat je veoma, veoma hranjiv. Više ili manje, koliko bi šoljica svježeg špinata trebalo pojesti da dobijete svojih '5 na dan' u samo jednome obroku?





U današnje vrijeme špinat je postao veoma popularan. Listovi svježeg špinata koriste se kao odlična baza za veoma lagane i hranjive salate, kao i salate koje su upravo u trendu. Špinat odlično ide s ostalim povrćem, voćem, sirevima i mesom.

Smrznuti špinat veoma ćete lako zavoliti jer je fantastičan dio smutija.

100 g špinata – 17 kcal

Sadrži vlakana, kalij, kalcij, fosfor, magnezijum, natrijum, željezo, cink, mangan, fluor, vitamine C, B1, B2, B6, PP, E, K, folne kiseline, pro-vitamin A.

spinach2

Sigurno željezo

Željezo koje se nalazi u špinatu ima siguran, prirodni oblik, dok uzimanje željeza u farmakološkom obliku može zaprijetiti opasnošću predoziranja, koja je iznimno opasna pogotovo za djecu.

Ključ za snagu

Špinat je odličan izvor željeza, koja je dio hemoglobina odgovornog za prenos kisika kroz sve stanice tijela i dio sistema odgovornog za proizvodnju energije i metabolizam. Posebno se preporučuje ženama, djeci i mladima tokom faze rasta.

Snaga kostiju

Špinat sadrži rekordne količine vitamina K, koji utiče na snagu naših kostiju.

spinach3

Konzerva iz crtića

Špinat dolazi iz Perzije. Mauri su ga donijeli u Europu u 9. vijeku. On je stekao svoje poklonike vrlo polako i postaje jako popularan nakon Drugog svjetskog rata promovisan od Amerikanaca. Ambasador ovog povrća postao je mornar Popaj – crtani lik, koji je uvijek imao konzervu špinata pri ruci. On isprazni konzervu u jednom gutljaju i suoči se sa njegov protivnikom u borbi, koja je uvijek završila s nokautom protivnika.

spinach4

Špinat puta 10

Špinat je poznat po velikom sadržaju željeza. Prvi su izračuni provedeni u 19. vijeku od strane dr. sc. E. von Wolfa, koji je …. pogriješio u stavljanju zareza. Špinat sadrži 10 puta manje željeza nego što je prikazano u njegovim podacima! Pogreška je primjećena tek 1937. Dobra vijest za one koji uživaju u špinatu je – srećom ona ostaje na vrhu popisa od povrća, ne samo zbog njegove impresivne, uprkos sadržaju željeza, ali i ogromne količine vitamina C, E, folne kiseline, cinka, magnezija i kalija.

, , , ,