Kako nadoknaditi manjak vitamina A?

Uz dobro izbalansiranu ishranu i dobru apsorpciju vitamina A, ne bi smjelo doći do njegovog nedostatka. U hrani postoje tri vrste vitamina A, koji odgovaraju trima formama.

Retinol se može pronaći u hrani životinjskog porijekla, beta-karoten (provitamin A) je iz biljaka, a karotenoid A izveden je iz masti. Manjak vitamina A u tijelu može nastati zbog njegove loše apsorpcije, loše dijete (proteinska deficijencija ili masti), konzumacije alkohola, pušenja, nepravilne prehrane za djecu i odrasle.

Nedostatak vitamina A može biti identifikovan kroz vrlo suhu, čak i grubu kožu na laktovima i koljenima, kao i na rukama i bedrima; ambliopiju u sumrak i noću, i odgođenu prilagodbu oka u mraku ili suhoću oka. Izvori vitamina A mogu biti i životinjskog i biljnog porijekla.

Najvažniji izvori životinjskog porijekla su iznutrice i neke vrste ribe i jaja. Kada se radi o biljnom porijeklu, najveća količina vitamina A može se pronaći u mrkvi, špinatu, mahunama, zelenoj salati, voću i breskvama, marelicama te sjemenkama bundeve.

Kako nadoknaditi manjak vitamina A?  

Obogatite svoju ishranu vitaminom A i osjećajte se bolje


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Blagdanska užina od crvenog graha

Blagdanska užina od crvenog graha

Ovo odlično hladno predjelo bit će odlična dekoracija svakom blagdanskom jelu! Poslužite ga sa tortiljama ili svježe.

8 osobe Više od 45 min Srednje zahtjevno
Jelo od graška sa svježim koprom

Jelo od graška sa svježim koprom

Tradicionalno slasno jelo

2 osobe 30-45 min Jednostavno
Bundeva punjena cijelim šampinjonima

Bundeva punjena cijelim šampinjonima

Izvrsno jelo za Noć vještica

2 osobe 30-45 min Srednje zahtjevno
Korpice s povrćem i umakom od parmezana

Korpice s povrćem i umakom od parmezana

Savršena istančanost ukusa u ovim prekrasnim korpicama, posluženim s toplim, ukusnim umakom od parmezana!

4 osobe 30-45 min Jednostavno
Kako nadoknaditi manjak vitamina A?

Uz dobro izbalansiranu ishranu i dobru apsorpciju vitamina A, ne bi smjelo doći do njegovog nedostatka. U hrani postoje tri vrste vitamina A, koji odgovaraju trima formama.

Retinol se može pronaći u hrani životinjskog porijekla, beta-karoten (provitamin A) je iz biljaka, a karotenoid A izveden je iz masti. Manjak vitamina A u tijelu može nastati zbog njegove loše apsorpcije, loše dijete (proteinska deficijencija ili masti), konzumacije alkohola, pušenja, nepravilne prehrane za djecu i odrasle.

Nedostatak vitamina A može biti identifikovan kroz vrlo suhu, čak i grubu kožu na laktovima i koljenima, kao i na rukama i bedrima; ambliopiju u sumrak i noću, i odgođenu prilagodbu oka u mraku ili suhoću oka. Izvori vitamina A mogu biti i životinjskog i biljnog porijekla.

Najvažniji izvori životinjskog porijekla su iznutrice i neke vrste ribe i jaja. Kada se radi o biljnom porijeklu, najveća količina vitamina A može se pronaći u mrkvi, špinatu, mahunama, zelenoj salati, voću i breskvama, marelicama te sjemenkama bundeve.

Kako nadoknaditi manjak vitamina A?  

Obogatite svoju ishranu vitaminom A i osjećajte se bolje