Kako nadoknaditi manjak vitamina A?

Uz dobro izbalansiranu ishranu i dobru apsorpciju vitamina A, ne bi smjelo doći do njegovog nedostatka. U hrani postoje tri vrste vitamina A, koji odgovaraju trima formama.

Retinol se može pronaći u hrani životinjskog porijekla, beta-karoten (provitamin A) je iz biljaka, a karotenoid A izveden je iz masti. Manjak vitamina A u tijelu može nastati zbog njegove loše apsorpcije, loše dijete (proteinska deficijencija ili masti), konzumacije alkohola, pušenja, nepravilne prehrane za djecu i odrasle.

Nedostatak vitamina A može biti identifikovan kroz vrlo suhu, čak i grubu kožu na laktovima i koljenima, kao i na rukama i bedrima; ambliopiju u sumrak i noću, i odgođenu prilagodbu oka u mraku ili suhoću oka. Izvori vitamina A mogu biti i životinjskog i biljnog porijekla.

Najvažniji izvori životinjskog porijekla su iznutrice i neke vrste ribe i jaja. Kada se radi o biljnom porijeklu, najveća količina vitamina A može se pronaći u mrkvi, špinatu, mahunama, zelenoj salati, voću i breskvama, marelicama te sjemenkama bundeve.

Kako nadoknaditi manjak vitamina A?  

Obogatite svoju ishranu vitaminom A i osjećajte se bolje


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Vegetarijanski burger
Vegetarijanski burger

Vegetarijanska alternativa mesnom burgeru.

3 osobe 30-45 min Srednje zahtjevno
Puding s kukuruzom, kravljim sirom i umakom od brusnice
Puding s kukuruzom, kravljim sirom i umakom od brusnice

Nevjerovatno ukusan recept!

6 osobe Više od 45 min Srednje zahtjevno
Kineski rezanci s brokulom
Kineski rezanci s brokulom

Kombinacija kineskih rezanaca i brokule s umakom je idealna. Možete ih pripremiti vrlo jednostavno i brzo i osjetiti izvorni kineski okus. Servira se kao glavno jelo ili kao prilog uz meso.

2 osobe 30-45 min Srednje zahtjevno
Pečeni losos s mahunama
Pečeni losos s mahunama

Zdrava i ukusna kombinacija zelenih i žutih mahuna s lososom i pesto umakom! Idealno jelo za laganu večeru!

2 osobe 30-45 min Jednostavno
Kako nadoknaditi manjak vitamina A?

Uz dobro izbalansiranu ishranu i dobru apsorpciju vitamina A, ne bi smjelo doći do njegovog nedostatka. U hrani postoje tri vrste vitamina A, koji odgovaraju trima formama.

Retinol se može pronaći u hrani životinjskog porijekla, beta-karoten (provitamin A) je iz biljaka, a karotenoid A izveden je iz masti. Manjak vitamina A u tijelu može nastati zbog njegove loše apsorpcije, loše dijete (proteinska deficijencija ili masti), konzumacije alkohola, pušenja, nepravilne prehrane za djecu i odrasle.

Nedostatak vitamina A može biti identifikovan kroz vrlo suhu, čak i grubu kožu na laktovima i koljenima, kao i na rukama i bedrima; ambliopiju u sumrak i noću, i odgođenu prilagodbu oka u mraku ili suhoću oka. Izvori vitamina A mogu biti i životinjskog i biljnog porijekla.

Najvažniji izvori životinjskog porijekla su iznutrice i neke vrste ribe i jaja. Kada se radi o biljnom porijeklu, najveća količina vitamina A može se pronaći u mrkvi, špinatu, mahunama, zelenoj salati, voću i breskvama, marelicama te sjemenkama bundeve.

Kako nadoknaditi manjak vitamina A?  

Obogatite svoju ishranu vitaminom A i osjećajte se bolje