Piramida ishrane za tinejdžere

Pogled u budućnost

food for teenagers is extremely crucial in the somatic, physical and psychological development of young people.Stil života koji je prikazan u reklamama i časopisima za mlade propagira brz način života, preopterećenog studiranjem i štetnim sugestijama po ishranu. Sve to šteti mladom tijelu i pravilnom razvoju i funkcijama. Štaviše, loše prehrambene navike naučene u ovoj fazi života mogu biti uzrok zdravstvenih rizika u zreloj dobi. Tinejdžeri treba da pronađu ravnotežu između ishrane i aktivnog vremena. Biti aktivan samo povremeno nije dovoljno. Dobro je zamijeniti pasivno vrijeme provedeno ispred računara i TV-a sa 60 aktivnih minuta većinu dana u sedmici. Ne morate izvoditi baš teške vježbe - dovoljno je voziti bicikl, plesati, izvesti psa u šetnju, itd...

Izbjegavanje brze hrane

Tinejdžeri su uglavnom fanovi hamburgera. Preporučuje se ograničavanje brze hrane do maksimalno jednom sedmično. Umjesto toga, tinejdžeri treba da jedu sušeno meso, bogato proteinima, s nižim sadržajem masti. Najbolje je odabrati pečena, kuhana ili jela s roštilja. Orasi, žitarice, grašak i grah su vrijedan izvor proteina, dobrih masti i vitamina.

 

Voće umjesto čipsa

food pyramid for teens is all about creating a personalized plan to help you make healthy choices

Voće je savršen izbor prilikom učenja. Dobro je posegnuti za voćem umjesto za nezdravim čipsom ili slatkišima koji su omiljeni kod tinejdžera. Voće je vrijedan izvor vitamina, minerala i vlakana, ali je također dobro zapamtiti da i voće sadrži mnogo šećera, koje u prevelikim količinama može biti štetno za tijelo.

Povrće za zdravlje

Preporučuje se više od 5 porcija povrća dnevno. Možete jesti svježe, polusvježe ili zeleno povrće. Povrće je ukusno i jeste osnovni izvor vitamina i minerala. Što je intenzivnija boja povrća, ono je bogatije nutrijentima. A dobro rješenje za tinejdžere je i smrznuto povrće - jednostavnije je za pripremu i ohrabruje ih da budu aktivniji u kuhinji.

Mlijeko i mliječni proizvodi

Mlijeko je bogat izvor kalcija. Kalcij je bitan za kosti i zbog toga je važno da jedete puno mliječnih proizvoda kada ste mladi. Dobro je provjeriti oznake na mliječnim proizvodima kako biste bili sigurni da su mlijeko, jogurt i sirevi niske masnoće.

Žitarice na tanjiru

food pyramids for teens

Polovica hljeba koju tinejdžeri jedu trebala bi biti puna žitarica. Dobro je znati da nije svaki crni hljeb pun žitarica. Zbog toga je najbolje da prvo provjerite na deklaraciji pakovanja. Crni hljeb od žitarica je bolje rješenje nego bijeli hljeb, sadrži više vlakana. Kada jedete crni hljeb, budite sigurni da ono što ste stavili na njega nije visokokalorično. Budite oprezni kada birate žitarice, tako popularne u raznim reklamama. Najvredniji su proizvodi koji sadrže ječam, pšenicu i raž. Možete napraviti sami svoje šarene i zdrave muslije za doručak dodavanjem nekog svježeg ili sušenog voća.

Voda umjesto sokova

Preporučujemo zamjenu gaziranih, slatkih pića vodom - to će biti korisno za cijelo tijelo. Manje kalorija i više zdravlja.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Gulaš s grahom i kobasicama

Gulaš s grahom i kobasicama

Izvrsno jelo, ukusno i hranjivo

2 osobe 30-45 min Srednje zahtjevno
Njemačka krompir salata

Njemačka krompir salata

Osnova ovog jela je krompir kojemu se onda dodaju razni sastojci: slanina, luk, paradajz, grašak, jaja, kukuruz ili čak naranče.

4 osobe 30-45 min Jednostavno
Italijanska tjestenina sa tunjevinom

Italijanska tjestenina sa tunjevinom

Jedno od najpoznatijih jela italijanske kuhinje.

4 osobe 30-45 min Jednostavno
Gulaš od šampinjona s krompirom i currijem

Gulaš od šampinjona s krompirom i currijem

Jelo koje morate probati Savjet: Poslužite s kaduljom i pahuljicama crne soli.

4 osobe Više od 45 min Srednje zahtjevno
Piramida ishrane za tinejdžere

Pogled u budućnost

food for teenagers is extremely crucial in the somatic, physical and psychological development of young people.Stil života koji je prikazan u reklamama i časopisima za mlade propagira brz način života, preopterećenog studiranjem i štetnim sugestijama po ishranu. Sve to šteti mladom tijelu i pravilnom razvoju i funkcijama. Štaviše, loše prehrambene navike naučene u ovoj fazi života mogu biti uzrok zdravstvenih rizika u zreloj dobi. Tinejdžeri treba da pronađu ravnotežu između ishrane i aktivnog vremena. Biti aktivan samo povremeno nije dovoljno. Dobro je zamijeniti pasivno vrijeme provedeno ispred računara i TV-a sa 60 aktivnih minuta većinu dana u sedmici. Ne morate izvoditi baš teške vježbe - dovoljno je voziti bicikl, plesati, izvesti psa u šetnju, itd...

Izbjegavanje brze hrane

Tinejdžeri su uglavnom fanovi hamburgera. Preporučuje se ograničavanje brze hrane do maksimalno jednom sedmično. Umjesto toga, tinejdžeri treba da jedu sušeno meso, bogato proteinima, s nižim sadržajem masti. Najbolje je odabrati pečena, kuhana ili jela s roštilja. Orasi, žitarice, grašak i grah su vrijedan izvor proteina, dobrih masti i vitamina.

 

Voće umjesto čipsa

food pyramid for teens is all about creating a personalized plan to help you make healthy choices

Voće je savršen izbor prilikom učenja. Dobro je posegnuti za voćem umjesto za nezdravim čipsom ili slatkišima koji su omiljeni kod tinejdžera. Voće je vrijedan izvor vitamina, minerala i vlakana, ali je također dobro zapamtiti da i voće sadrži mnogo šećera, koje u prevelikim količinama može biti štetno za tijelo.

Povrće za zdravlje

Preporučuje se više od 5 porcija povrća dnevno. Možete jesti svježe, polusvježe ili zeleno povrće. Povrće je ukusno i jeste osnovni izvor vitamina i minerala. Što je intenzivnija boja povrća, ono je bogatije nutrijentima. A dobro rješenje za tinejdžere je i smrznuto povrće - jednostavnije je za pripremu i ohrabruje ih da budu aktivniji u kuhinji.

Mlijeko i mliječni proizvodi

Mlijeko je bogat izvor kalcija. Kalcij je bitan za kosti i zbog toga je važno da jedete puno mliječnih proizvoda kada ste mladi. Dobro je provjeriti oznake na mliječnim proizvodima kako biste bili sigurni da su mlijeko, jogurt i sirevi niske masnoće.

Žitarice na tanjiru

food pyramids for teens

Polovica hljeba koju tinejdžeri jedu trebala bi biti puna žitarica. Dobro je znati da nije svaki crni hljeb pun žitarica. Zbog toga je najbolje da prvo provjerite na deklaraciji pakovanja. Crni hljeb od žitarica je bolje rješenje nego bijeli hljeb, sadrži više vlakana. Kada jedete crni hljeb, budite sigurni da ono što ste stavili na njega nije visokokalorično. Budite oprezni kada birate žitarice, tako popularne u raznim reklamama. Najvredniji su proizvodi koji sadrže ječam, pšenicu i raž. Možete napraviti sami svoje šarene i zdrave muslije za doručak dodavanjem nekog svježeg ili sušenog voća.

Voda umjesto sokova

Preporučujemo zamjenu gaziranih, slatkih pića vodom - to će biti korisno za cijelo tijelo. Manje kalorija i više zdravlja.