Ova web stranica koristi kolačiće. Korištenjem ove web stranice pristajete na upotrebu kolačića.

Više informacija

Sprečavanje jo-jo efekta za uspješnu dijetu

Što je to jo-jo efekt?

Dok držimo dijetu naše tijelo troši manje kalorija, ali naš probavni sistem radi otežano. Naglo smanjenje unosa kalorija uzrokuje sagorijevanje masnog tkiva i gubitak mišićne mase, ali također uzrokuje i usporavanje metabolizma. Nama se čini da smo postigli određene rezultate, da smo dosta izgubili na težini, no tu se zapravo radi uglavnom o gubitku vode u tkivu. Kada je dijeta gotova tijelo odjednom stvara masno tkivo, pa i na mjestima gdje su se prije nalazili mišići. Tijelo se brzo prebacuje na smanjen unos kalorija, ali kada završite s dijetom, metabolizam se iz usporenog djelovanja neće baš tako brzo vratiti na svoj uobičajeni ritam.

Pripazite na ugljikohidrate

Osobe koje unose ugljikohidrate imaju jo-jo tendenciju – vrate sve kilograme koje su izgubili tokom dijete, a nerijetko dobiju i koji kilogram viška. Dnevno konzumiranje obroka bogatih ugljikohidratima povećava apetit i dovodi do gojaznosti.

Upravo zbog toga rezultat dijete bude slabiji budući da se metabolizam usporava, a potrebno je sagorjeti to masno tikvo.

Nekoliko savjeta za držanje ove dijete:

Ako ograničite unos ugljikohidrata na jedan obrok dnevno, postoji šansa da ćete manje osjećati glad i početi gubiti na težini. Kroz dvije sedmice smijete konzumirati jedan obrok koji se podrazumijeva kao “nagrada”.

Kako se može izbjeći jo-jo efekt?

Kako bi dijeta bila uspješna, treba je dobro isplanirati i provoditi tokom tih sedmica. 1 kg masnog tkiva je otprilike 7000 kcal. Kako bi se izbjegao jo-jo efekt, potrebno je ubrzati metabolizam svaka 3-4 dana povećanim unosom kalorija.

Obroci bi trebali sadržavati minimalnu količinu ugljikohidrata, naprimjer 115-150 g mesa ili ribe, 60-90 g sira i 2 zdjele srednje veličine povrća ili salate. Ovaj obrok prekida glad i reguliše razinu inzulina. "Nagradni" obrok bi trebalo da bude zdrav i uravnotežen obrok s ugljikohidratima.

Primjer jelovnika

Doručak Jedno pecivo srednje veličine

Ručak Pileća prsa u biljnoj marinadi i salata. Puding od limuna i ledeni čaj

Večera Jedan od “nagradnih” obroka – priuštite sebi omiljeni obrok. Smanjenjem unosa ugljikohidrata, postići ćete dobre rezultate.

 

Recepti koji bi vas mogli zanimati

Losos na žaru sa slatkim kukuruzom
Losos na žaru sa slatkim kukuruzom

Spektakularno jelo u kojem ćete uživati!

2 osobe 30-45 min Zahtjevno
Vegetarijanski chilli sa zelenim i žutim mahunama
Vegetarijanski chilli sa zelenim i žutim mahunama

Pikantni veganski recept pun proteina i izvrsno jelo za nedjeljni ručak

2 osobe 15-30 min Srednje zahtjevno
Pizza "Proljetno povrće"
Pizza "Proljetno povrće"

Recept za svježu pizzu!

4 osobe Više od 45 min Srednje zahtjevno
Pureća prsa u sosu od kukuruza sa sirom
Pureća prsa u sosu od kukuruza sa sirom

Ukusna i zdrava hrana - brzo i jednostavno. Pripremite savršenu večeru za vaše najdraže.

4 osobe Do 15 min Srednje zahtjevno
Sprečavanje jo-jo efekta za uspješnu dijetu

Što je to jo-jo efekt?

Dok držimo dijetu naše tijelo troši manje kalorija, ali naš probavni sistem radi otežano. Naglo smanjenje unosa kalorija uzrokuje sagorijevanje masnog tkiva i gubitak mišićne mase, ali također uzrokuje i usporavanje metabolizma. Nama se čini da smo postigli određene rezultate, da smo dosta izgubili na težini, no tu se zapravo radi uglavnom o gubitku vode u tkivu. Kada je dijeta gotova tijelo odjednom stvara masno tkivo, pa i na mjestima gdje su se prije nalazili mišići. Tijelo se brzo prebacuje na smanjen unos kalorija, ali kada završite s dijetom, metabolizam se iz usporenog djelovanja neće baš tako brzo vratiti na svoj uobičajeni ritam.

Pripazite na ugljikohidrate

Osobe koje unose ugljikohidrate imaju jo-jo tendenciju – vrate sve kilograme koje su izgubili tokom dijete, a nerijetko dobiju i koji kilogram viška. Dnevno konzumiranje obroka bogatih ugljikohidratima povećava apetit i dovodi do gojaznosti.

Upravo zbog toga rezultat dijete bude slabiji budući da se metabolizam usporava, a potrebno je sagorjeti to masno tikvo.

Nekoliko savjeta za držanje ove dijete:

Ako ograničite unos ugljikohidrata na jedan obrok dnevno, postoji šansa da ćete manje osjećati glad i početi gubiti na težini. Kroz dvije sedmice smijete konzumirati jedan obrok koji se podrazumijeva kao “nagrada”.

Kako se može izbjeći jo-jo efekt?

Kako bi dijeta bila uspješna, treba je dobro isplanirati i provoditi tokom tih sedmica. 1 kg masnog tkiva je otprilike 7000 kcal. Kako bi se izbjegao jo-jo efekt, potrebno je ubrzati metabolizam svaka 3-4 dana povećanim unosom kalorija.

Obroci bi trebali sadržavati minimalnu količinu ugljikohidrata, naprimjer 115-150 g mesa ili ribe, 60-90 g sira i 2 zdjele srednje veličine povrća ili salate. Ovaj obrok prekida glad i reguliše razinu inzulina. "Nagradni" obrok bi trebalo da bude zdrav i uravnotežen obrok s ugljikohidratima.

Primjer jelovnika

Doručak Jedno pecivo srednje veličine

Ručak Pileća prsa u biljnoj marinadi i salata. Puding od limuna i ledeni čaj

Večera Jedan od “nagradnih” obroka – priuštite sebi omiljeni obrok. Smanjenjem unosa ugljikohidrata, postići ćete dobre rezultate.

 
Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description