Zdrava ishrana trudnica

Za pravilan razvoj fetusa važna je zdrava ishrana trudnica. Najvažniji su idući nutritivni elementi: folna kiselina, željezo, jod, cink i nezasićene masne kiseline. Potrebno ih je unijeti u organizam svakog dana u dovoljnoj količini. Poteškoće nastaju kada se zanemari zdrava ishrana i trudnica ili žena koja doji ne unese dovoljnu količinu ovih elemenata.

Najvažnije je znati šta treba jesti

Žene koje planiraju ostati u drugom stanju treba da upoznaju principe zdrave ishrane trudnica. Želimo Vam dati nekoliko korisnih savjeta, koji će Vam pomoći da izbjegnete poteškoće nastale nepravilnom ishranom, kao što je uvrštavanje raznovrsnih obroka u svakodnevnu ishranu. Ne postoji namirnica koja sadrži sve neophodne nutritivne elemente kojih ima 60-ak. Što je naša ishrana raznovrsnija, to ona ima blagotvornije djelovanje na zdravlje.

Hljeb od cjelovitog zrna pšenice sadrži 3-5 puta više minerala nego što ih sadrži bijeli hljeb. Također je bogat vitaminima i prehrambenim vlaknima.

Udvostručen unos željeza. Trudnica bi trebala, dakle, jesti meso i to dva puta na dan (preporučljivo je da to bude malomasno meso). Preporuka je uz svaki obrok jesti povrće i voće koje je bogato vitaminom C jer ovaj vitamin pospješuje apsorpciju željeza.

  • Riba je neizostavna – ona je izvrstan izvor kvalitetnih proteina, ali pripazite s odabirom vrste jer neke vrste mogu imati veću količinu žive.
  • Hladno prešana ulja – barem jedna kašika na dan. Sadrže nezasićene masne kiseline koje su neophodne za pravilan tok trudnoće.
  • Povećana konzumacija mlijeka i mliječnih proizvoda. Trudnica treba obratiti pažnju na ovo s obzirom na to da mlijeko sadrži kalcij, vitamine B2 i B12 te visokovrijedne proteine, a to je važno i za nju i za dijete. Malomasni proizvodi nam pomažu u održavanju željene kilaže.
  • Najmanje 1 kg voća i povrća na dan je najbolji izvor vitamina i minerala.
  • Zabranjeno je konzumiranje alkohola, a preporučujemo da smanjite i konzumaciju jake kafe i pušenje cigareta. Droga je također zabranjena. Sve to povećava rizik od pobačaja i može oštetiti fetus.

Zdrava ishrana uključuje raznolikost

Raznovrsna prehrana uveliko smanjuje rizik nastanka nedostatka nutritivnih elemenata u organizmu. Trudnica mora unijeti više vitamina i minerala i to čak od 50-100% više. Međutim, vrijednost dnevnog unosa kalorija bi se trebala povećati samo za 300 kcal. Mnoge žene paze na liniju i primjenjuju razne vrste dijeta za mršavljenje koje su često loše izbalansirane i dovode do pomanjkanja nutritivnih elemenata. Trudnica mora zadovoljiti ne samo svoje potrebe za nutritivnim elementima, već i potrebe fetusa koji se razvija u njenoj utrobi. Zdrava ishrana trudnica zahtijeva raznovrsne obroke, bogate prirodnim proizvodima. Također, trudnica se treba čuvati od unosa bilo kakvih stimulansa. To je bitno za zdravlje trudnice i njenog djeteta.

Jelovnik

  • Doručak: pahuljice s mlijekom, dva cijela pšenična peciva, dvije šnite nemasne šunke, salata od paradajza s lukom i maslinovim uljem
  • Ručak: dimljeni losos, salata od mrkve, kuhani krompir, svježe iscijeđen sok od grejpa
  • Večera: voćna salata, hljeb od cjelovitog zrna pšenice s marmeladom od narandže, jogurt, čaj s limunom.

Recepti koji bi vas mogli zanimati

Riža s crvenim grahom u umaku
Riža s crvenim grahom u umaku

Brzi obrok s basmati rižom i crvenim grahom u pikantnom umaku od paradajza.

3 osobe 30-45 min Jednostavno
Kremasta tjestenina s graškom i šparogama
Kremasta tjestenina s graškom i šparogama

Ako volite slasnu tjesteninu ovaj recept je izvrstan odabir! Jednostavan je za pripremu i htjet ćete još jednu porciju!

2 osobe 15-30 min Jednostavno
Proljetni paketići s zelenim i žutim mahunama
Proljetni paketići s zelenim i žutim mahunama

Dočekajte goste s divnim i zdravim obrokom lakim za pripremu.

2 osobe 15-30 min Jednostavno
Salata s crvenim grahom, jabukom i sirom
Salata s crvenim grahom, jabukom i sirom

Poseban ukus za posebne trenutke s dragim ljudima.

4 osobe 30-45 min Jednostavno
Zdrava ishrana trudnica

Za pravilan razvoj fetusa važna je zdrava ishrana trudnica. Najvažniji su idući nutritivni elementi: folna kiselina, željezo, jod, cink i nezasićene masne kiseline. Potrebno ih je unijeti u organizam svakog dana u dovoljnoj količini. Poteškoće nastaju kada se zanemari zdrava ishrana i trudnica ili žena koja doji ne unese dovoljnu količinu ovih elemenata.

Najvažnije je znati šta treba jesti

Žene koje planiraju ostati u drugom stanju treba da upoznaju principe zdrave ishrane trudnica. Želimo Vam dati nekoliko korisnih savjeta, koji će Vam pomoći da izbjegnete poteškoće nastale nepravilnom ishranom, kao što je uvrštavanje raznovrsnih obroka u svakodnevnu ishranu. Ne postoji namirnica koja sadrži sve neophodne nutritivne elemente kojih ima 60-ak. Što je naša ishrana raznovrsnija, to ona ima blagotvornije djelovanje na zdravlje.

Hljeb od cjelovitog zrna pšenice sadrži 3-5 puta više minerala nego što ih sadrži bijeli hljeb. Također je bogat vitaminima i prehrambenim vlaknima.

Udvostručen unos željeza. Trudnica bi trebala, dakle, jesti meso i to dva puta na dan (preporučljivo je da to bude malomasno meso). Preporuka je uz svaki obrok jesti povrće i voće koje je bogato vitaminom C jer ovaj vitamin pospješuje apsorpciju željeza.

  • Riba je neizostavna – ona je izvrstan izvor kvalitetnih proteina, ali pripazite s odabirom vrste jer neke vrste mogu imati veću količinu žive.
  • Hladno prešana ulja – barem jedna kašika na dan. Sadrže nezasićene masne kiseline koje su neophodne za pravilan tok trudnoće.
  • Povećana konzumacija mlijeka i mliječnih proizvoda. Trudnica treba obratiti pažnju na ovo s obzirom na to da mlijeko sadrži kalcij, vitamine B2 i B12 te visokovrijedne proteine, a to je važno i za nju i za dijete. Malomasni proizvodi nam pomažu u održavanju željene kilaže.
  • Najmanje 1 kg voća i povrća na dan je najbolji izvor vitamina i minerala.
  • Zabranjeno je konzumiranje alkohola, a preporučujemo da smanjite i konzumaciju jake kafe i pušenje cigareta. Droga je također zabranjena. Sve to povećava rizik od pobačaja i može oštetiti fetus.

Zdrava ishrana uključuje raznolikost

Raznovrsna prehrana uveliko smanjuje rizik nastanka nedostatka nutritivnih elemenata u organizmu. Trudnica mora unijeti više vitamina i minerala i to čak od 50-100% više. Međutim, vrijednost dnevnog unosa kalorija bi se trebala povećati samo za 300 kcal. Mnoge žene paze na liniju i primjenjuju razne vrste dijeta za mršavljenje koje su često loše izbalansirane i dovode do pomanjkanja nutritivnih elemenata. Trudnica mora zadovoljiti ne samo svoje potrebe za nutritivnim elementima, već i potrebe fetusa koji se razvija u njenoj utrobi. Zdrava ishrana trudnica zahtijeva raznovrsne obroke, bogate prirodnim proizvodima. Također, trudnica se treba čuvati od unosa bilo kakvih stimulansa. To je bitno za zdravlje trudnice i njenog djeteta.

Jelovnik

  • Doručak: pahuljice s mlijekom, dva cijela pšenična peciva, dvije šnite nemasne šunke, salata od paradajza s lukom i maslinovim uljem
  • Ručak: dimljeni losos, salata od mrkve, kuhani krompir, svježe iscijeđen sok od grejpa
  • Večera: voćna salata, hljeb od cjelovitog zrna pšenice s marmeladom od narandže, jogurt, čaj s limunom.