Zdrave činjenice o grahu

Postoji oko 400 sorti graha u cijelom svijetu. One se razlikuju po veličini i boji, od bijelog (cannellino, Boston), bež s tamnim flekama (pinto ili „sa crnim okom“), zeleni (flažolet), pa sve do rozog i crnog (najpopularnijem u Latinskoj Americi). Svi oni sadrže mnogo biljnih bjelančevina, međutim, oni se razlikuju u sastavu mineralnih elemenata i energetskoj vrijednosti. Svježe ubran grah je bogat izvor vitamina B, C i E. Osim toga, grah sadrži puno kalija, kalcija i fosfora. U nekim sortama ćemo također naći željezo (grah), folnu kiselinu (zlatni, Pinto, „sa crnim okom“), selen („sa crnim okom“) i cinka (crveni grah, grah u obliku bubrega i crni).

Vrijedan izvor proteina

Protein graha sadrži velike količine lizina, aminokiseline potrebne ljudskom tijelu za proizvodnju karnitina, koji jača srce, sprečava ishemiju i infarkt miokarda. Osim toga, proteini graha pomažu održavati tjelesnu kiselinsko-baznu ravnotežu, pogotovo kada su u našoj svakodnevnoj ishrani prisutne kiseline proizvoda od mesa, ribe, jaja i žitarica. Grah smanjuje izlučivanje želučane kiseline, što je veoma korisno za osobe koje pate od hiperaciditeta i žgaravice. Proteini prisutni u sjemenu graha također se preporučuju za profilaksu osteoporoze.

Grah bogat lecitinom

Lecitin smješten unutar sjemenki graha ubraja se među kompozitne masti i blagotvorno djeluje na mozak i nervno tkivo, jača koncentraciju i pamćenje. Lecitin povećava aktivnost prsne žlijezde - endokrine žlijezde, koja regulira stanični imunitet. Zbog toga je lecitin potreban kako bi smanjio količinu prirodno nastalih toksina iz ljudskog tijela. On također pomaže transport masti u arterije i igra važnu ulogu u snižavanju nivoa holesterola u krvi. Ovo smanjuje rizik od razvoja ateroskleroze i kardiovaskularnih bolesti, kao što je vrlo „poznata“ hipertenzija.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Pureća prsa punjena kukuruzom i sosom od peršuna

Pureća prsa punjena kukuruzom i sosom od peršuna

Fantastičan okus i zanimljiva aroma. Dodajte zdrava jela vašoj ishrani - ovo će biti vaš savršeni recept. Počnite kuhati s nama!

4 osobe Više od 45 min Srednje zahtjevno
Zdrava tjestenina sa špinatom i graškom

Zdrava tjestenina sa špinatom i graškom

Vegetarijansko jelo

4 osobe 15-30 min Jednostavno
Italijanska tjestenina sa tunjevinom

Italijanska tjestenina sa tunjevinom

Jedno od najpoznatijih jela italijanske kuhinje.

4 osobe 30-45 min Jednostavno
Quiche sa slatkim graškom

Quiche sa slatkim graškom

Ukusan i hranjiv recept.

4 osobe 30-45 min Jednostavno
Zdrave činjenice o grahu

Postoji oko 400 sorti graha u cijelom svijetu. One se razlikuju po veličini i boji, od bijelog (cannellino, Boston), bež s tamnim flekama (pinto ili „sa crnim okom“), zeleni (flažolet), pa sve do rozog i crnog (najpopularnijem u Latinskoj Americi). Svi oni sadrže mnogo biljnih bjelančevina, međutim, oni se razlikuju u sastavu mineralnih elemenata i energetskoj vrijednosti. Svježe ubran grah je bogat izvor vitamina B, C i E. Osim toga, grah sadrži puno kalija, kalcija i fosfora. U nekim sortama ćemo također naći željezo (grah), folnu kiselinu (zlatni, Pinto, „sa crnim okom“), selen („sa crnim okom“) i cinka (crveni grah, grah u obliku bubrega i crni).

Vrijedan izvor proteina

Protein graha sadrži velike količine lizina, aminokiseline potrebne ljudskom tijelu za proizvodnju karnitina, koji jača srce, sprečava ishemiju i infarkt miokarda. Osim toga, proteini graha pomažu održavati tjelesnu kiselinsko-baznu ravnotežu, pogotovo kada su u našoj svakodnevnoj ishrani prisutne kiseline proizvoda od mesa, ribe, jaja i žitarica. Grah smanjuje izlučivanje želučane kiseline, što je veoma korisno za osobe koje pate od hiperaciditeta i žgaravice. Proteini prisutni u sjemenu graha također se preporučuju za profilaksu osteoporoze.

Grah bogat lecitinom

Lecitin smješten unutar sjemenki graha ubraja se među kompozitne masti i blagotvorno djeluje na mozak i nervno tkivo, jača koncentraciju i pamćenje. Lecitin povećava aktivnost prsne žlijezde - endokrine žlijezde, koja regulira stanični imunitet. Zbog toga je lecitin potreban kako bi smanjio količinu prirodno nastalih toksina iz ljudskog tijela. On također pomaže transport masti u arterije i igra važnu ulogu u snižavanju nivoa holesterola u krvi. Ovo smanjuje rizik od razvoja ateroskleroze i kardiovaskularnih bolesti, kao što je vrlo „poznata“ hipertenzija.