Ova web stranica koristi kolačiće. Korištenjem ove web stranice pristajete na upotrebu kolačića.

Više informacija

Zdrave činjenice o grahu

Postoji oko 400 sorti graha u cijelom svijetu. One se razlikuju po veličini i boji, od bijelog (cannellino, Boston), bež s tamnim flekama (pinto ili „sa crnim okom“), zeleni (flažolet), pa sve do rozog i crnog (najpopularnijem u Latinskoj Americi). Svi oni sadrže mnogo biljnih bjelančevina, međutim, oni se razlikuju u sastavu mineralnih elemenata i energetskoj vrijednosti. Svježe ubran grah je bogat izvor vitamina B, C i E. Osim toga, grah sadrži puno kalija, kalcija i fosfora. U nekim sortama ćemo također naći željezo (grah), folnu kiselinu (zlatni, Pinto, „sa crnim okom“), selen („sa crnim okom“) i cinka (crveni grah, grah u obliku bubrega i crni).

Vrijedan izvor proteina

Protein graha sadrži velike količine lizina, aminokiseline potrebne ljudskom tijelu za proizvodnju karnitina, koji jača srce, sprečava ishemiju i infarkt miokarda. Osim toga, proteini graha pomažu održavati tjelesnu kiselinsko-baznu ravnotežu, pogotovo kada su u našoj svakodnevnoj ishrani prisutne kiseline proizvoda od mesa, ribe, jaja i žitarica. Grah smanjuje izlučivanje želučane kiseline, što je veoma korisno za osobe koje pate od hiperaciditeta i žgaravice. Proteini prisutni u sjemenu graha također se preporučuju za profilaksu osteoporoze.

Grah bogat lecitinom

Lecitin smješten unutar sjemenki graha ubraja se među kompozitne masti i blagotvorno djeluje na mozak i nervno tkivo, jača koncentraciju i pamćenje. Lecitin povećava aktivnost prsne žlijezde - endokrine žlijezde, koja regulira stanični imunitet. Zbog toga je lecitin potreban kako bi smanjio količinu prirodno nastalih toksina iz ljudskog tijela. On također pomaže transport masti u arterije i igra važnu ulogu u snižavanju nivoa holesterola u krvi. Ovo smanjuje rizik od razvoja ateroskleroze i kardiovaskularnih bolesti, kao što je vrlo „poznata“ hipertenzija.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Salata s kukuruzom i purećim prsima
Salata s kukuruzom i purećim prsima

Zdravo, ukusno i lagano jelo za ručak ili večeru

2 osobe 30-45 min Jednostavno
Clafoutis s brokulom i cherry paradajzom
Clafoutis s brokulom i cherry paradajzom

Specijalitet francuske kuhinje koji će oduševiti čitavu familiju

2 osobe Više od 45 min Jednostavno
Blagdanska užina od crvenog graha
Blagdanska užina od crvenog graha

Ovo odlično hladno predjelo bit će odlična dekoracija svakom blagdanskom jelu! Poslužite ga sa tortiljama ili svježe.

8 osobe Više od 45 min Srednje zahtjevno
Krem supa od buče sa škampima
Krem supa od buče sa škampima

Idealni recept za ljubitelje hrane od plodova mora. Izvrsni okus škampi poboljšan okusom buče daje brzu i nutritivno bogatu krem juhu

4 osobe 15-30 min Jednostavno
Zdrave činjenice o grahu

Postoji oko 400 sorti graha u cijelom svijetu. One se razlikuju po veličini i boji, od bijelog (cannellino, Boston), bež s tamnim flekama (pinto ili „sa crnim okom“), zeleni (flažolet), pa sve do rozog i crnog (najpopularnijem u Latinskoj Americi). Svi oni sadrže mnogo biljnih bjelančevina, međutim, oni se razlikuju u sastavu mineralnih elemenata i energetskoj vrijednosti. Svježe ubran grah je bogat izvor vitamina B, C i E. Osim toga, grah sadrži puno kalija, kalcija i fosfora. U nekim sortama ćemo također naći željezo (grah), folnu kiselinu (zlatni, Pinto, „sa crnim okom“), selen („sa crnim okom“) i cinka (crveni grah, grah u obliku bubrega i crni).

Vrijedan izvor proteina

Protein graha sadrži velike količine lizina, aminokiseline potrebne ljudskom tijelu za proizvodnju karnitina, koji jača srce, sprečava ishemiju i infarkt miokarda. Osim toga, proteini graha pomažu održavati tjelesnu kiselinsko-baznu ravnotežu, pogotovo kada su u našoj svakodnevnoj ishrani prisutne kiseline proizvoda od mesa, ribe, jaja i žitarica. Grah smanjuje izlučivanje želučane kiseline, što je veoma korisno za osobe koje pate od hiperaciditeta i žgaravice. Proteini prisutni u sjemenu graha također se preporučuju za profilaksu osteoporoze.

Grah bogat lecitinom

Lecitin smješten unutar sjemenki graha ubraja se među kompozitne masti i blagotvorno djeluje na mozak i nervno tkivo, jača koncentraciju i pamćenje. Lecitin povećava aktivnost prsne žlijezde - endokrine žlijezde, koja regulira stanični imunitet. Zbog toga je lecitin potreban kako bi smanjio količinu prirodno nastalih toksina iz ljudskog tijela. On također pomaže transport masti u arterije i igra važnu ulogu u snižavanju nivoa holesterola u krvi. Ovo smanjuje rizik od razvoja ateroskleroze i kardiovaskularnih bolesti, kao što je vrlo „poznata“ hipertenzija.

Ecommerce Modal Title
Ecommerce Modal Description