Crni korijen

100 g crnog korijena – 17 kcal

Sadrži: natrij, kalij, magnezij, kalcij, željezo, fosfor, karoten te vitamine: E, B1, B2, C i PP.

Zamrznut, konzerviran i u drugim oblicima

Crni korijen okusom podsjeća na šparoge, ali je mnogo nježniji. Prije korištenja potrebno ga je pažljivo oprati, pa potom oguliti (najbolje je da to učinite u plastičnim rukavicama jer njegov sok bojI stvari u crveno). Jestivi dijelovi ove biljke su korijen i lišće. Crni korijen izuzetno je povoljna biljka za zamrzavanje ili konzerviranje jer tako njegova prehrambena vrijednost ostaje očuvana.

Dobrog je okusa, a koristan za zdravlje

Crni korijen posjeduje izvrsna nutritivna svojstva, dosta minerala, a okus mu je izvrstan. Biljna medicina ga koristi kao lijek za srce te kao sredstvo protiv boli. Glikozidi mu daju ugodan okus i dijetetska svojstva, a posebno se koristi kod bolesti probavnoga trakta.

Kada su šparoge preskupe

Crni korijen se često smatra ekvivalentom mnogo skuplje šparoge. Čak ga nazivaju i zimske šparoge, jer se može pronaći u zimskom razdoblju.

Crni korijen i zimski otrov

S uzgojem crnog korijena kao povrtne kulture započelo se tek na prijelazu sa 16. na 17. stoljeće. Do tada se koristio kao lijek, kao protuotrov kod zmijskog ugriza, stoga su ga i prozvali "zmijak".