Grašak - loptice pune zdravlja

Grašak ne samo da je vrlo hranjiv, već je i pun korisnih sastojaka za naše tijelo. Ova vrsta povrća daje uglavnom puno proteina i ugljikohidrata. Grašak je također vrijedan izvor vitamina B i vitamina C, D, E i K. Također sadrži mnoge važne zdrave mineralne soli, kao što su natrij, kalij, kalcij, fosfor, željezo, bakar, kobalt, jod i magnezij.

Zdrave kosti

Vitamin K sadržan u grašku igra vrlo važnu ulogu u apsorpciji kalcija. To znači da bez obzira koliko kalcija bude uneseno u tijelo, ako nema vitamina K u njemu, mi ćemo i dalje osjećati posljedice njegovog nedostatka, što može rezultirati smanjenom količinom minerala u kostima i na kraju, osteoporozom.

Bogat izvor antioksidansa

Grašak je bogat antioksidansima i protuupalnim tvarima, koje nas štite od raka. Sadrži, između ostalog, hlorofilin (izvedenica zelene boje hlorofila), koji se veže na kancerogene spojeve i sprečava njihovu apsorpciju. Grašak obiluje vitaminima A, E i C – antioksidansima koji "pomlađuju" naš venski sistem. Oni smanjuju nivo holesterola pohranjenog u našim venama i tako smanjuju izglede za razvoj bolesti srca ili ateroskleroze. Osim toga, vitamin C aktivira imunološki sistem, koji stimuliše rast i učinkovitost imunoloških stanica i drugih bijelih krvnih stanica koje se bore protiv bakterija i virusa.

Mentalno zdravlje

Folna kiselina koja se nalazi u zelenom grašku ima veliki utjecaj na naše mentalno stanje i raspoloženje. Ona utječe na metabolizam nervnih stanica, njihov rast i regeneraciju. Nedostatak ovog nutrijenta u tijelu može dovesti do poremećaja u radu mozga i pogoršanja kognitivnih funkcija, što se često manifestuje pogoršanjem pamćenja ili problema s učenjem i pažnjom. Deficit folne kiseline također je čest uzrok anksioznih poremećaja, agresivnosti i hiperaktivnosti, a često je povezan s depresijom.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Sushi riža

Sushi riža

Recept za sushi rižu – osnovu sushija.

4 osobe Više od 45 min Srednje zahtjevno
Zdrava tjestenina sa špinatom i graškom

Zdrava tjestenina sa špinatom i graškom

Vegetarijansko jelo

4 osobe 15-30 min Jednostavno
Kukuruzne lepinje sa sosom od kiselog kajmaka i začina

Kukuruzne lepinje sa sosom od kiselog kajmaka i začina

Za samo 45 minuta pripremite ukusno i šareno jelo! Slatki kukuruz i sezonski začini - nevjerovatan okus. Kuhajte s nama!

4 osobe 30-45 min Srednje zahtjevno
Njemačka krompir salata

Njemačka krompir salata

Osnova ovog jela je krompir kojemu se onda dodaju razni sastojci: slanina, luk, paradajz, grašak, jaja, kukuruz ili čak naranče.

4 osobe 30-45 min Jednostavno
Grašak - loptice pune zdravlja

Grašak ne samo da je vrlo hranjiv, već je i pun korisnih sastojaka za naše tijelo. Ova vrsta povrća daje uglavnom puno proteina i ugljikohidrata. Grašak je također vrijedan izvor vitamina B i vitamina C, D, E i K. Također sadrži mnoge važne zdrave mineralne soli, kao što su natrij, kalij, kalcij, fosfor, željezo, bakar, kobalt, jod i magnezij.

Zdrave kosti

Vitamin K sadržan u grašku igra vrlo važnu ulogu u apsorpciji kalcija. To znači da bez obzira koliko kalcija bude uneseno u tijelo, ako nema vitamina K u njemu, mi ćemo i dalje osjećati posljedice njegovog nedostatka, što može rezultirati smanjenom količinom minerala u kostima i na kraju, osteoporozom.

Bogat izvor antioksidansa

Grašak je bogat antioksidansima i protuupalnim tvarima, koje nas štite od raka. Sadrži, između ostalog, hlorofilin (izvedenica zelene boje hlorofila), koji se veže na kancerogene spojeve i sprečava njihovu apsorpciju. Grašak obiluje vitaminima A, E i C – antioksidansima koji "pomlađuju" naš venski sistem. Oni smanjuju nivo holesterola pohranjenog u našim venama i tako smanjuju izglede za razvoj bolesti srca ili ateroskleroze. Osim toga, vitamin C aktivira imunološki sistem, koji stimuliše rast i učinkovitost imunoloških stanica i drugih bijelih krvnih stanica koje se bore protiv bakterija i virusa.

Mentalno zdravlje

Folna kiselina koja se nalazi u zelenom grašku ima veliki utjecaj na naše mentalno stanje i raspoloženje. Ona utječe na metabolizam nervnih stanica, njihov rast i regeneraciju. Nedostatak ovog nutrijenta u tijelu može dovesti do poremećaja u radu mozga i pogoršanja kognitivnih funkcija, što se često manifestuje pogoršanjem pamćenja ili problema s učenjem i pažnjom. Deficit folne kiseline također je čest uzrok anksioznih poremećaja, agresivnosti i hiperaktivnosti, a često je povezan s depresijom.