Korist brokule za zdravlje

Brokula, koju nazivaju zelenim karfiolom ili „kupusom u traci“, vrijedan je izvor vitamina A, K, C, B i folne kiseline. Također, brokula sadrži mnoge mineralne soli značajne za ljudsko tijelo, kao što su kalij, kalcij, željezo, fosfor, selen i magnezij.

Brokula - antikancerogeno povrće

Na ljestvici voća i povrća, brokule zauzimaju najviše mjesto u kategoriji povrća sa antikancerogenim dejstvom. Ovo povrće je bogat izvor sulforafana, hemijske tvari s antioksidativnim svojstvima koja se oslobađa za vrijeme žvakanja hrane. Naučno je dokazano da ovaj spoj selektivno napada stanice tumora bez ugrožavanja zdravih stanica. Osim toga, sulforafan povećava količinu enzima koji poboljšavaju tjelesnu sposobnost oslobađanja od svih vrsta organskog otpada koje naše tijelo proizvodi. Dokazano je da tokom redovnog konzumiranja brokule, možemo uočiti značajan napredak u uklanjanju kancerogenih i plućnih iritansa poput benzena i akroleina (što može trajno oštetiti naš DNK) iz tijela. Boje koje se nalaze u brokuli također imaju antikancerogena svojstva, koja uključuju beta-karoten i hlorofil.

Brokula se preporučuje dijabetičarima

Brokula se preporučuje osobama s dijabetesom. Ovo povrće je vrijedan izvor hroma koji je istovjetan inzulinu, hormonu koji pomaže u transportu glukoze u sve stanice u ljudskom tijelu. Zbog toga ovaj element utječe na ispravan rad gušterače, organa koji je odgovoran za proizvodnju inzulina.

Broccoli vs circulatory system

Brokula u odnosu na cirkulacijski sistem

Vitamin K sadržan u brokuli igra važnu ulogu u apsorpciji kalcija i smanjuje rizik od formiranja ugrušaka u tijelu. Nadalje, brokula je namirnica koja se preporučuje kao vrijedan sastojak u dijetama, naročito za osobe koje pate od anemije. Ona je izvor željeza, folne kiseline i vitamina B - odgovornog je za stvaranje novih crvenih krvnih stanica u našem tijelu.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Pečeni svinjski kotleti sa salatom od kukuruza, graška i šunke

Pečeni svinjski kotleti sa salatom od kukuruza, graška i šunke

Pripremite ovaj ukusni odrezak i vaši voljeni će biti oduševljeni!

4 osobe Više od 45 min Zahtjevno
Pureći giros - tradicionalni grčki recept

Pureći giros - tradicionalni grčki recept

Recept za giros otkriven je veoma davno.

2 osobe Više od 45 min Jednostavno
Zdrava tjestenina sa špinatom i graškom

Zdrava tjestenina sa špinatom i graškom

Vegetarijansko jelo

4 osobe 15-30 min Jednostavno
Tjestenina s povrćem

Tjestenina s povrćem

Tjestenina s povrćem idealno je jelo za užinu ili za lakši ručak.

4 osobe 30-45 min Jednostavno
Korist brokule za zdravlje

Brokula, koju nazivaju zelenim karfiolom ili „kupusom u traci“, vrijedan je izvor vitamina A, K, C, B i folne kiseline. Također, brokula sadrži mnoge mineralne soli značajne za ljudsko tijelo, kao što su kalij, kalcij, željezo, fosfor, selen i magnezij.

Brokula - antikancerogeno povrće

Na ljestvici voća i povrća, brokule zauzimaju najviše mjesto u kategoriji povrća sa antikancerogenim dejstvom. Ovo povrće je bogat izvor sulforafana, hemijske tvari s antioksidativnim svojstvima koja se oslobađa za vrijeme žvakanja hrane. Naučno je dokazano da ovaj spoj selektivno napada stanice tumora bez ugrožavanja zdravih stanica. Osim toga, sulforafan povećava količinu enzima koji poboljšavaju tjelesnu sposobnost oslobađanja od svih vrsta organskog otpada koje naše tijelo proizvodi. Dokazano je da tokom redovnog konzumiranja brokule, možemo uočiti značajan napredak u uklanjanju kancerogenih i plućnih iritansa poput benzena i akroleina (što može trajno oštetiti naš DNK) iz tijela. Boje koje se nalaze u brokuli također imaju antikancerogena svojstva, koja uključuju beta-karoten i hlorofil.

Brokula se preporučuje dijabetičarima

Brokula se preporučuje osobama s dijabetesom. Ovo povrće je vrijedan izvor hroma koji je istovjetan inzulinu, hormonu koji pomaže u transportu glukoze u sve stanice u ljudskom tijelu. Zbog toga ovaj element utječe na ispravan rad gušterače, organa koji je odgovoran za proizvodnju inzulina.

Broccoli vs circulatory system

Brokula u odnosu na cirkulacijski sistem

Vitamin K sadržan u brokuli igra važnu ulogu u apsorpciji kalcija i smanjuje rizik od formiranja ugrušaka u tijelu. Nadalje, brokula je namirnica koja se preporučuje kao vrijedan sastojak u dijetama, naročito za osobe koje pate od anemije. Ona je izvor željeza, folne kiseline i vitamina B - odgovornog je za stvaranje novih crvenih krvnih stanica u našem tijelu.