Moć gljiva

Naučnici kažu da gljive imaju posebne koristi za naše zdravlje. Osim svojih vrijednih proteina, te vrlo probavljivih ugljikohidrata i masti, gljive su bogat izvor vitamina D i B. One također sadrže razne minerale, kao što su fosfor, kalij, željezo, bakar i selen.

Prirodan izvor vitamina D

Vitamin D je neophodan za pravilnu apsorpciju kalcija i fosfora u našem tijelu, te samim tim i za izgradnju i održavanje zdravih kostiju. Sprečava osteoporozu i srodne joj bolesti, te štiti tijelo od slabosti mišića. Glavni izvor vitamina D je tijelo samo po sebi koje ga proizvodi podstaknuto sunčevim zračenjem. Tokom jeseni i zime, dostupnost svjetla je nedovoljna, što može da uzrokuje nedostatak vitamina D. Da bi se to izbjeglo, važno je pobrinuti se da naša ishrana bude bogata gljivama. 100 g šampinjona zadovoljava 4% dnevnih potreba za vitaminom D.

Zaustavite bolesti srca

Gljive također imaju blagotvoran učinak na kardiovaskularni sistem jer smanjuju nivo holesterola u krvi. Laboratorijska istraživanja su to pokazala zahvaljujući lovastatinu, spoju koji inhibira proizvodnju holesterola, te smanjuje apsorpciju holesterola iz probavnog trakta. Štaviše, s obzirom na činjenicu da su gljive bogat izvor kalija, smanjuju krvni pritisak, a mogu smanjiti i rizik od moždanog i srčanog udara. Bakar prisutan u gljivama također podržava kardiovaskularni sistem.

Savršen način za gubljenje težine

Istraživanja na gljivama i njihovom mogućem utjecaju na kontrolu tjelesne težine pokazuju da, u poređenju s drugim dijetama sličnog sadržaja kalorija, dijeta temeljena na gljivama uzrokuje najveći gubitak masti. To je sve zahvaljujući hitinu - posebnoj vrsti vlakana koja se nalaze u gljivama. Nakon ulaska u probavni sistem, ova vlakna nabujaju i istovremeno se ubacuju u želučane zidove, pružajući dugotrajan osjećaj sitosti. Također, gljive imaju nizak nivo kalorija i masti.


Recepti koji bi vas mogli zanimati

Baguette s bijelim lukom

Baguette s bijelim lukom

Recept za baguette s bijelim lukom - simbol francuske kuhinje.

4 osobe 30-45 min Jednostavno
Lazanje

Lazanje

Naša kuharica vam donosi ukusan i provjeren recept za lazanje - jedno od najpoznatijih italijanskih jela.

4 osobe Više od 45 min Zahtjevno
Tiramisu - italijanski desert sa mascarpone sirom

Tiramisu - italijanski desert sa mascarpone sirom

Recept za tiramisu - ovo je idealan desert za ručak. Tradicionalno se služi hladan sa espressom.

4 osobe Više od 45 min Jednostavno
Salata s crvenim grahom, jabukom i sirom

Salata s crvenim grahom, jabukom i sirom

Poseban ukus za posebne trenutke s dragim ljudima.

4 osobe 30-45 min Jednostavno
Moć gljiva

Naučnici kažu da gljive imaju posebne koristi za naše zdravlje. Osim svojih vrijednih proteina, te vrlo probavljivih ugljikohidrata i masti, gljive su bogat izvor vitamina D i B. One također sadrže razne minerale, kao što su fosfor, kalij, željezo, bakar i selen.

Prirodan izvor vitamina D

Vitamin D je neophodan za pravilnu apsorpciju kalcija i fosfora u našem tijelu, te samim tim i za izgradnju i održavanje zdravih kostiju. Sprečava osteoporozu i srodne joj bolesti, te štiti tijelo od slabosti mišića. Glavni izvor vitamina D je tijelo samo po sebi koje ga proizvodi podstaknuto sunčevim zračenjem. Tokom jeseni i zime, dostupnost svjetla je nedovoljna, što može da uzrokuje nedostatak vitamina D. Da bi se to izbjeglo, važno je pobrinuti se da naša ishrana bude bogata gljivama. 100 g šampinjona zadovoljava 4% dnevnih potreba za vitaminom D.

Zaustavite bolesti srca

Gljive također imaju blagotvoran učinak na kardiovaskularni sistem jer smanjuju nivo holesterola u krvi. Laboratorijska istraživanja su to pokazala zahvaljujući lovastatinu, spoju koji inhibira proizvodnju holesterola, te smanjuje apsorpciju holesterola iz probavnog trakta. Štaviše, s obzirom na činjenicu da su gljive bogat izvor kalija, smanjuju krvni pritisak, a mogu smanjiti i rizik od moždanog i srčanog udara. Bakar prisutan u gljivama također podržava kardiovaskularni sistem.

Savršen način za gubljenje težine

Istraživanja na gljivama i njihovom mogućem utjecaju na kontrolu tjelesne težine pokazuju da, u poređenju s drugim dijetama sličnog sadržaja kalorija, dijeta temeljena na gljivama uzrokuje najveći gubitak masti. To je sve zahvaljujući hitinu - posebnoj vrsti vlakana koja se nalaze u gljivama. Nakon ulaska u probavni sistem, ova vlakna nabujaju i istovremeno se ubacuju u želučane zidove, pružajući dugotrajan osjećaj sitosti. Također, gljive imaju nizak nivo kalorija i masti.