Leća

Leća je prepoznatljiva zbog svojih prednosti: ona zaista sadrži mnogo biljnih proteina, a ne sadrži zasićene masnoće, što je čini dobrim saveznikom uravnotežene i dobre ishrane za vaše zdravlje. Otkrijte recepte Bonduelle leće: u začinjenoj salati i tuni ili supi, naši recepti s lećom će vas iznenaditi!

JESTE LI ZNALI ...

Leća se konzumira još od davnih vremena, kako to dokazuju fosili iz 8.000 godina prije naše ere. Čini se da je ova biljka jedna od prvih namirnica koje su se uzgajale. To znači da je leća uvijek bila dio naše ishrane! Nakon što je bila jedna od osnovnih namirnica u ishrani antičkih Grka i Rimljana, Linnaeus je kasnije osvojio Sjevernu Evropu i Indiju, gdje je leća postala nezaobilazan sastojak većine tipičnih jela na bazi dhala. Leća raste u malim ljuskama (dva zrna unutar svake ljuske) na grmovitoj biljci s tankom stabljikom.

Postoje četiri vrste leće: zelena, koja je najrasprostranjenija; žuta, s manje sadržajnim okusom; leća uzgojena samo u Champagne regiji gdje se također naziva "lentillon"; i čokoladna, s profinjenim okusom. Francuzi to obožavaju: to je najfinija biljka koja se najviše konzumira (prosječno 1,7 kg po stanovniku godišnje). Njena glavna prednost je da ne sadrži gotovo nikakvu masnoću.

KAKO KUHATI OVO POVRĆE?

Za razliku od klasičnih svinjskih leća, ovu leću možemo konzumirati s limunom u hladnoj ili vrućoj salati s fileom, jetricama ili lijepim Morteau kobasicama. Također možete kuhati supu, miješani lonac ili napraviti mjehuriće koje možete pržiti u tavi. Zdjelica curryja s lećom može biti prava gozba za vegetarijance!